شهرکرد؛

چهارمحال و بختیاری چهارمین استان خشک کشور

بر اساس اعلام مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور، چهارمحال و بختیاری چهارمین استان خشک کشور در سال جاری شناخته شد.

چهارمحال و بختیاری چهارمین استان خشک کشور در سال جاری
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس اعلام مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور، چهارمحال و بختیاری به دلیل کاهش 30 درصدی بارندگی نسبت به میانگین 30 ساله و ذوب زودهنگام برف در ارتفاعات، چهارمین استان خشک کشور در سال جاری شناخته شد.

مهرداد قطره افزود: بر اساس این گزارش، چهارمحال و بختیاری پس از استان های یزد، خراسان رضوی و خراسان جنوبی، چهارمین استان خشک کشور می باشد.

وی، با بیان اینکه مردم چهارمحال و بختیاری، در حال حاضر، نهمین خشکسالی پیاپی را تجربه می کنند، گفت: این موضوع تأثیر زیادی در افت آب های زیرزمینی داشته است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: متوسط بارندگی در این استان، از ابتدای سال زراعی جاری (از اول مهر) تا کنون (تا 24 اسفند) 308 میلی متر گزارش شده که دارای کاهش 30 درصدی نسبت به میانگین 30 ساله است و باید تا پایان سال زراعی به 591 میلی متر برسد.

قطره گفت: این در حالی است که با توجه به شرایط اقلیمی و افزایش دما در استان، احتمالاً این کمبود بارندگی جبران نمی شود.

وی، از افزایش 2 درجه ای دما طی سال زراعی جاری در چهارمحال و بختیاری هم خبر داد و افزود: این افزایش دما سبب ذوب زودهنگام برف در ارتفاعات استان شده، به گونه ای که هم اکنون میزان برف در ایستگاه کوهرنگ صفر می باشد، در حالی که ارتفاع برف این منطقه در میانگین بلند مدت چند ساله، 74 سانتی متر بوده است.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار