اهواز؛

بیماری زنگ، بلای جان گندم زارهای دزفول

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: برخی کشاورزان این شهرستان از مشاهده مواردی از بیماری زنگ گندم در برخی مزارع این دزفول خبر دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد زارعی بیان داشت: بیماری زنگ زرد در مزارع شهرستان دزفول مشاهده شده و برای کمک به مهار آن 6 کلینیک گیاه پزشکی و نیز 31 کارشناس کشاورزی شبانه روز در مدیریت جهاد کشاورزی وارد عمل شده اند.

وی تصریح کرد: به دلیل قیمت بالای سم، کشاورزان تمایلی به سم پاشی مزارع ضد این بیماری ندارند و بیم آن می رود تا این بیماری سایر مزارع منطقه را نیز آلوده کند.

زارعی با بیان اینکه میزان آلودگی مزارع گندم به زنگ زرد بسیار محدود و در سطح پراکنده در برخی مزارع مشاهده شده افزود: جای نگرانی در این رابطه نیست.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول با اشاره به برقراری کشیک 24 ساعته در مدیریت جهاد کشاورزی دزفول اظهار داشت: بیماری زنگ گندم بر اثر شرایط جوی از جمله رطوبت و دمای بالا، برخی مزارع گندم را مبتلا کرده و در حد کنترل است.

وی اذعان کرد: 40 نفر گیاه پزشک برای کمک به مهار این بیماری قارچی بسیج شده اند.
احمد زارعی پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی فروردین امسال نسبت به خطر شیوع زنگ گندم در کشور را هشدار داد.

عامل بیماری زنگ زرد گندم یک نوع قارچ است و یکی از مهم ترین بیماری های گندم در دنیا و در ایران به شمار رفته و در سال های شیوع خسارت سنگینی را موجب می شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.