نماینده یونیسف در ایران گفت:ایران در مقایسه با خیلی از کشورهای جهان پیشرفته‌ترین کشور در زمینه سلامت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان، دکتر ویل پارکز(dr.will parks) ظهر امروز دوشنبه 24 اسفند در حاشیه برگزاری نشست "ارتقای فعالیت فیزیکی نوجوانان و دانش‌آموزان شهر کاشان با بهره‌گیری از ارتباطات بین‌بخشی" با مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و اداره آموزش و پرورش این شهرستان در معاونت بهداشتی دانشگاه در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان در مرکز اصفهان گفت:ایران طی 30 سال گذشته تاکنون با اجرای برنامه‌های موفق و دستیابی به پیشرفت‌های زیاد در بخش سلامت به اهداف توسعه سلامت جهانی دست‌یافته‌است.

وی با اشاره به اجرای طرح پایلوت "ارتقای فعالیت فیزیکی نوجوانان و دانش‌آموزان شهر کاشان با بهره‌گیری از ارتباطات بین‌بخشی" گفت: ایران در این بخش به موفقیت‌های زیادی داشته که با تلاش بیشتر می تواند این مدل را در سط ح کشور توسعه دهد.

به‌گفته‌وی،اجرای این طرح عامل ترویج فعالیت فیزیکی و ورزشی در کنار تحصیل برای دانش‌آموزان است.

نماینده یونیسف در ایران اظهارداشت: این نوع برنامه‌ها برای ترویج فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در مدارس در دیگر کشورها از جمله فلیپین، اندونزی،مکزیک و تعدادی از کشورهای اروپایی اجرا می‌شود.

دکتر ویل پارکزتصریح کرد:اجرای چنین برنامه‌هایی برای نوجوانان و دانش‌آموزان نقش تاثیرگذاری در سلامت آنها دارد چرا که فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی فاکتورهای پیشگیری‌کننده از بیماری‌های غیرواگیر است.

شایان ذکر است: دکتر ویل پارکز(dr.will parks) نماینده یونیسف در ایران و خانم کریستین وی کنت معاون وی به همراه دکتر سید تقی یمانی رییس اداره سلامت نوجوانان وزارت بهداشت و مهندس امیرحسین یارپرور مدیر برنامه بهداشت و تغذیه یونیسف در ایران برای شرکت در نشست " با مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و اداره آموزش و پرورش کاشانو بازدید از مدارس مجری طرح به این شهرستان سفر کرده است.





انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.