محقق و دانش آموخته دانشگاه صنعتی اصفهان موفق به طراحی و ساخت جاذب امواج الکترومغناطیس با بهره گیری از صفحه های مقاومتی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان مجتبی بصراوی،دانش آموخته این دانشگاه با بهره گیری از صفحه های مقاومتی فشرده بر روی لایه های اف آر چهار موفق به طراحی و ساخت ساختار جدیدی از جاذب های امواج الکترومغناطیس شد.

مجتبی بصراوی گفت: سطوح جاذب امواج الکترومغناطیس موجود در کشور بیشتر وارداتی و از جنس کامپوزیت و با هزینه بالاست که در جاذب ساخته شده از لایه های مس و فوم پلاستیکی استفاده شده که روی آن با مقاومت های فشرده و لایه های دی الکتریک اف آر چهار پوشانده شده است.

محقق و دانش آموخته دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار داشت: این جاذب برای ساخت سطوحی به منظور مقابله با امواج ناشی از تلفن همراه و دیگر منابع تولید امواج الکترومغناطیسی برای انسان ایزولاسیون آزمایشگاه های تحقیقاتی در مقابل امواج نامطلوب و نیز پیشگیری از ایجاد اختلال در آزمایش ها و پوشش هواپیماها کاربرد دارد.

دانشگاه صنعتی اصفهان فعالیت خود را از سال 1356 آغاز کرده و اکنون با 11 هزار دانشجو و 470 عضو هیات علمی یکی از سه دانشگاه برتر کشور است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.