شبکه کودک و نوجوان سیما با حمایت از ایده‌های نوجوانان سراسر کشور، برنامه «تک زنگ» را در نوروز 95 پخش می‌کند.

محمود سلامیان تهیه‌کننده برنامه «تک زنگ» در خصوص ویژگی‌های این برنامه در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: «تک زنگ» اولین برنامه ترکیبی شبکه کودک و نوجوان است که به طور ویژه به ژانر نوجوان می‌پردازد.

وی ادامه داد: این برنامه در دو فاز به صورت یک برنامه ترکیبی روی آنتن می‌رود. فاز اول «تک زنگ» در 32 قسمت 30 دقیقه‌ای از 27 اسفند در دو نوبت پخش می‌شود. اولین نوبت پخش که بخش دخترانه «تک زنگ» محسوب می‌شود در ساعت 19 و بخش پسرانه در ساعت 21:30 دقیقه پخش می‌شود.

وی افزود: فاز دوم این برنامه در سال جدید و از اردیبهشت ادامه پیدا می‌کند. فاز دوم دارای تغییرات اجرایی خواهد بود.

سلامیان تصریح کرد: این برنامه ارگانیک‌ترین برنامه نوجوان کشور است. چرا که با حمایت خود نوجوانان پیش می‌رود. «تک زنگ» برنامه تلویزیونی باشگاه رسانه امید است. این باشگاه تلویزیونی که در شبکه راه می‌افتد، مخصوص به نوجوانان است. بر همین اساس قرار است نوجوانان در رابطه با هنرهای خود که مرتبط با رسانه است، عضو باشگاه امید شوند. باشگاه از این نوجوانان حمایت می‌کند و در حجم گسترده به تولید آثار و ایده‌های آنان می‌پردازد.

سلامیان بیان کرد:‌ نوجوانان از سراسر کشور می‌توانند در هر زمینه ایده‌های هنری خود اعم از عکاسی، فیلم‌سازی، تدوین، تصویربرداری، موسیقی و ... را در اختیار باشگاه قرار دهند. این ایده‌ها در باشگاه امید بررسی شده و از توانایی نوجوانان حمایت می‌شود.

وی افزود: این حجم ایده‌ها و تولیدات نیاز به آنتن برای پخش و دیده شدن دارد تا آثار و ساخته‌های نوجوانان معرفی شوند. بنابراین «تک زنگ» به عنوان برنامه تلویزیونی باشگاه رسانه‌ای امید، وظیفه ارائه آثار نوجوانان را بر عهده دارد.

محمود سلامیان اظهار داشت: «تک زنگ» در چهار بخش طراحی شده است که عبارتند از: بخش ویدئوها، شنیدنی‌ها مانند برنامه‌های رادیویی، گویندگی و فایل‌های صوتی، بخش سوم: نوشتنی‌ها و خواندنی‌ها و بخش آخر و چهارم تصویر را در بر می‌گیرد. تصویر به معنی دربرگیری مواردی مانند گرافیک، وبلاگ و وب سایت، عکاسی و ... است. البته باید عنوان کنم که برنامه مجری ندارد و نریتور در بخش‌های مختلف به شکلی جذاب صحبت می‌کند.

وی عنوان کرد: ما در این برنامه تولیدات نوجوانان را تجمیع کرده‌ایم و به معرفی نوجوانان همراه با تولیدات آنان می‌پردازیم. شاید در ظاهر موضوع و کلیت برنامه کلیشه‌ای به نظر برسد؛ چرا که صرفا به تولیدات نوجوانان می‌پردازیم اما مهمترین خصوصیت برنامه در شکل اجرایی آن است. نحوه تعامل ما به شکلی جذاب و شیرین است. ما در قالبی بسیار جالب و شیرین با مخاطب ارتباط می‌گیریم. ریتم تند و تنوع بصری و کار گرافیکی شکیل یکی دیگر از خصوصیات «تک زنگ» است.

سلامیان در پایان گفت: تیتراژ کار نیز بر اساس تولیدات نوجوانان است. به علاوه با حضور خود آن‌ها گرافیک خاصی را نیز طراحی کرده‌ایم. لوگوی برنامه نیز به شکلی خاص کار شده است. در نهایت قصد داریم در ادامه و در فاز دوم طوری پیش برویم که تمام بخش‌های برنامه را خود نوجوانان بدست بگیرند. از کارگردانی تا تدوین و طراحی دکور و... .

لازم به ذکر است؛ عوامل سازنده این برنامه عبارتند از:‌

تهیه کننده:‌ محمود سلامیان، کارگردان: عطا پناهی، تدوین: حمید سلامیان، گوینده: فرشید رشید.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار