مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح آموزشی توانبخشی مبتنی بر جامعه برای 11 هزار نفر از جامعه هدف در این استان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،علیرضا موسوی امجد  با اشاره به این که این طرح در روستاها اجرا می شود افزود: براساس برنامه های پیش بینی شده قرار است طرح آموزشی مبتنی بر خانواده در تمام روستاهای کهگیلویه و بویراحمد اجرا شود.
وی اظهار کرد: این طرح در راستای ارتقای سطح دانش و عملکرد خانواده مددجویان و نحوه رفتار با معلولان اجرا می شود.
موسوی امجد ابراز کرد:توانمندسازی جسمی، فرهنگی و اجتماعی معلولان و ارائه خدمات توانبخشی از رویکردهای بهزیستی این استان است.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با برپایی این دوره های آموزشی افزون بر صرفه جویی در وقت، مراقبت و درمان معلول در کنار خانواده انجام و هزینه های ایاب و ذهاب نیز کاهش خواهد یافت.
موسوی امجد بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد با 18 هزار و 500 نفر معلول دارای یکی از بالاترین شاخص های معلولیت در کشور را دارد.
وی گفت: پنج هزار نفر معلول جسمی حرکتی، نابینایی، ناشنوایی و عقب ماندگی جسمی به طور مستمر از بهزیستی این استان خدمات دریافت می کنند.
موسوی امجد اظهار کرد: غربالگری شنوایی و بینایی، مشاوره های قبل و بعد ار ازدواج و درمان به موقع از جمله راهکارهای پیشگیری از معلولیت است.
انتهای پیام /ف
برچسب ها: طرح ، توانبخشی ، جامعه هدف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.