فرمانده انتظامی کاشان از صلح و سازش 1284 پرونده در کلانتری‌ها و اجرای 400 مورد طرح های انضباط اجتماعی طی سال جاری در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی پورغلامحسین، در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:1837 پرو نده به واحد مشاوره و مددکاری کلانتری‌های شهرستان کاشان ارجاع شده است که 70 درصد از این تعداد یعنی 1284 پرونده آن ختم به صلح و سازش شد.

وی، در خصوص اجرای طرح‌های امنیتی محله محور سال جاری در کاشان انجام 40 مورد طرح عملیاتی امنیت محور را در سطح شهرستان تاکیدکرد و گفت:این طرح‌ها در قالب دستگیری سارقان، کشف اموال مسروقه، دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر و کشف مواد، برخورد بااراذل و اوباش به منظور برقراری نظم و امنیت در سطح این شهرستان اجراشد.

به‌گفته‌وی،قرارگاه پیشگیری از سرقت ما نیز به‌صورت فعال با رصد کوچکترین موارد سرقت و تدبیر در ارائه راهکارهای یگان عملیاتی و پلیس تخصصی از ابتدای سال یک روند نزولی از وقوع سرقت‌ها و افزایش کشفیات آن را با رضایتمندی شهروندان رقم زد.

این فرمانده سبزپوش نیروی انتظامی، در زمینه اجرای طرح های انضباط اجتماعی از ابتدای امسال تاکنون به انجام 400 مورد اشاره کرد و گفت: با اجرای این ط رح سه هزار و 599 دستگاه موتورسیکلت و یکهزار و 226 دستگاه خودرو به دلیل ایجاد آلودگی های صوتی و زیست‌محیطی، استفاده‌نکردن از کلاه ایمنی توقیف شد.

سرهنگ‌پورغلامحسین افزود:اجرای ط رح‌های ترافیکی وراهنمایی رانندگی در ماجورت و نزدیکی باغ تاریخی فین و خانه‌های تاریخی کاشان در ط و لل سال به‌ویژه ایام نوروز را تاکید کرد و گفت: متاسفانه متورسواران کاشانی علاقه شدیدی به خلاف جهت رفتن دارند که عامل وقوع بسیاری از تصادفات جرحی و فوتی در این شهر ستان می‌شود.

به‌گفته‌وی، 12هزار و 144 دستگاه خودرو نیز در سال جاری درسطح شهرستان کاشان

شماره‌گذاری شده‌است.

وی، تلاش تلاش عوامل انتظامی در کاشان طی سال جاری با متلاشی کردن 202 باند کوچک و خرد سرقت و پنج باند عمده را یادآورشد و گفت:در این حوزه باند سارقان سرقت از منازل و داخل خودرو، کیف قاپی و سرقت در اماکن خصوصی شناسایی و مجرمان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدندو برای تحمل مجازات و کیفر در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند.

فرمانده انتظامی کاشان، 443مورد تماس با سامانه 197 را خاطرنشان کرد و گفت: 107 مورد از این تعداد تماس تقدیر و تشکر، 230 مورد انتقاد، 31 مورد شکایت و 74 مورد درخو است بوده که همه رسیدگی شده است.

سرهنگ‌پورغلامحسین اظهارداشت: 850 مورد آموزش همگانی معاونت اجتماعی نیز در مدارس، مساجد و صنوف مختلف سطح شهر انجام شده‌است.

وی با اشاره به 94 هزار و 660 تماس در کاشان با تلفن 110 تصریح کرد:48 هزار و 819 مورد از این تعداد تلفن عملیاتی شده، 40 هزار و 636 مورد آن از تماس‌های ضروری و 564 مورد این تماس‌ها نیز امنداد و نجات بوده‌است.

فرمانده انتظامی کاشان،اجرای طرح‌های آرامش با هدف جمع آوری سارقین معتاد و معتاد پرخطر در این شهرستان، را تاکیدکرد و گفت: محل‌های آلوده در این شهرستان شناسایی و پاکسازی و این مجرمان به کمپ‌های ترک اعتیاد در استان انتقال یافتند.

سرهنگ‌پورغلامحسین، از افزایش 35 درصدی کشفیات موادمخدر در سال جاری خبر داد و گفت: حدود 601 کیلو و 439 گرم انواع موادمخدر صنعتی و سنتی کشف و ضبط شده‌ که عمده کشفیات آن مواد مخدر سنتی در حوزه خرده‌فروشان بوده‌است.

وی در خصوص وقوع تصادفات نیز با اشاره به کاهش سه درصدی تصادفات در مجموع گفت:

تصادفات فوتی درون‍‌‌شهری به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات به‌ویژه استفاده نکردن موتورسواران از کلاه ایمنی افزایش 14 درصدی و تصادفات جرحی کاهش دو درصدی داشته‌است.

به‌گفته‌وی، تصادفات جاده ای نیز در مجموع کاهش یک درصدی ، تصادفات فوتی کاهش 29 درصدی و تصادفات جرحی کاهش 21 درصدی داشته‌است.

فرمانده انتظامی کاشان در پایان گفت:تعداد هفت مورد قتل و در مجموع 66 مورد جرائم خشن طی سال جاری در کاشان اتفاق افتاده که 42 مورد آن منجر به کشف شده‌است.


انتهای پیام/ ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار