کاخ سفید در آستانه سفر هفته آینده باراک اوباما به هاوانا اعلام کرد برخی محدودیت های وضع شده علیه کوبا را کاهش داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، آمریکا چند دهه کوبا را تحت شدیدترین تحریم های اقتصادی قرار داده بود اما با بهبود روابط دو کشور، اوباما وعده داده که این تحریم‌ها را با استفاده از اختیارات اجرایی خود بر خلاف نظر کنگره لغو خواهد کرد؛ وعده‌ای که تاکنون محقق نشده است.

وزارتخانه‌های خزانه داری و بازرگانی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کردند که طیف وسیعی از تغییرات را به منظور دسترسی کوبایی‌ها به موسسات و نهادهای مالی آمریکا و همچنین افزایش دسترسی به این جزیره برای امریکایی‌ها تصویب می‌کنند.

این دو وزارتخانه افزودند با برداشتن این محدودیت‌ها، مردم کوبا قادر به باز کردن حساب های بانکی در آمریکا خواهند بود و کوبایی‌های ساکن این کشور نیز حقوق و یا غرامت دریافت خواهند کرد. همچنین آمریکایی‌ها در چارچوب برنامه «سفر آموزشی مردم به مردم» قادر به بازدید از جزیره کوبا خواهند بود.

رئیس جمهور آمریکا قرار است 1 فروردین 1395 سفری دو روزه به کوبا داشته باشد که تنها 145 کیلومتر از سواحل فلوریدا فاصله دارد.

این اولین سفر رئيس جمهور آمریکا به کوبا، دشمن دوران جنگ سرد واشنگتن طی 88 سال اخیر محسوب می‌شود.

جک لو، وزیر خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «گام‌های امروز بر اساس اقدامات 15 ماه گذشته بوده و ما همچنان به رفع موانع اقتصادی، توانمند سازی مردم کوبا و پیشبرد آزادی مالی آنها ادامه می‌دهیم و یک دوره جدید در روابط امریکا و کوبا ترسیم می‌کنیم.»

اگر چه 20 نفر از اعضای کنگره قرار است روز یکشنبه رئيس جمهور آمریکا را در سفر کوبا همراهی کنند، اما این نهاد تحت کنترل جمهوریخواهان از تغییر سیاست لغو تحریمِ اوباما حمایت نمی‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار