لالجین با قدمت 700 ساله سفال و سرامیک در 25 کیلو متری همدان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛در بدو ورود به لالجین مغازه و فروشگاه های سفال خود نمایی می کند و این شهردارای تعداد زیادی از گارگاه سفالگری است که مسافران می توانند خود ساخت سفال را خود در این کار گاه ها تجربه کنند.


لالجین شهر سفال و سرامیک های رنگارنگ و متنوع است که توجه هر آدم هنر دوست وبا ذوقی را به خود جلب میکند و میتواند بهترین سوغات و یادگاری را برای دوستان و آشنایان خود از مرکز سفال ایران  شهر لالجین تهیه کنید .

شهر لالجین به عنوان مرکز سفال و سرامیک در خاورمیانه شناخته شده است و بیش از 80 درصد از جمعیت این شهر به حرفه سفالگری و سرامیک سازی اشتغال دارند و به دلیل خاک مناسب به عنوان یکی از مراکز عمده ساخت سفال و سرامیک ایران و جهان بشمار میرورد .

محصولات هنرمندان با ذوق و سخت کوش لالجین علاوه بر شهرهای دور و نزدیک به کشورهای دیگر از جمله کشور های همجوار ، اروپا ،آلمان و هلند صادر می شود .سفالینه های لالجین بسیار متنوع است و انواع ظروف دکوری و مصرفی را شامل می شود.

یکی از دلایل رونق و رواج سفالگری در این منطقه وجود معادن مرغوب و قابل دسترس خاک رس و سیلیس است خاک قرمز این منطقه برای سفالگری به قدری مناسب است که در سراسر ایران متقاضیان زیادی دارد .

سازمان حمایت از صنایع کوچک یونسکو *یونید* لالجین همدان را در سال 1384به عنوان یکی از شاخه های صنعتی جهان معرفی کرده است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار