وب سایت ووکس در گزارشی نوشت "دونالد ترامپ" در نتیجه خطای آشکار رهبران جمهوری‌خواه قدرت گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی ووکس در گزارشی به قلم "متیو یگلسیاس" نوشت: با چشم‌پوشی بر روی برخی وقایع پیش‌بینی نشده، به نظر می‌رسد در نهایت "دونالد ترامپ" نامزد برگزیده حزب جمهوری‌خواه در انتخابات نهایی ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 خواهد شد. بسیاری از رهبران حزب جمهوری‌خواه و جنبش‌های محافظه‌کار در آمریکا به خوبی دریافته‌اند برگزیده شدن ترامپ برای حضور در انتخابات نهایی ریاست جمهوری، به مرز هشدار نزدیک شده است. لیبرال‌ها نیز در محافل مختلف نگرانی خود را بابت انتخاب ترامپ آشکار کرده‌اند.

ووکس در ادامه این گزارش تحلیلی آورد: قدرت گرفتن ترامپ و تبدیل شدن وی به شانس اول پیروزی در انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان، نتیجه سوءرفتار، بی‌پروایی و خطاهای آشکار رهبران احزاب جمهوری‌خواه، لیبرال و محافظه‌کار است. رهبران سرشناس جمهوری‌خواه فقط بابت میدان دادن به ترامپ و قرار دادن وی در مسیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مقصر نیستند؛ بلکه آنها از ترامپ یک ستاره در دنیای سیاست ساختند. ترامپ تا پیش از این یک چهره تجاری و فعال در عرصه مُد و سرگرمی داشت؛ اما از سال 2011 که موضوع مبهم بودن تولد "باراک اوباما،" رئیس جمهور کنونی آمریکا، را مطرح کرد، وارد عرصه سیاسی شد. اعضای حزب جمهوری‌خواه اغلب ترامپ را یک نژادپرست می‌دانند.

تنها کاری که جمهوری‌خواهان می‌توانند برای متوقف کردن ترامپ انجام دهند، حمایت از "تد کروز" و "جان کِیسیک" است. هرچند امید بسیار کمی به موفقیت این دو نامزد در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا وجود دارد؛ اما دست‌کم می‌توانند از تعداد نمایندگان مردمی ترامپ کم کنند. جمهوری‌خواهان باید در انتظار اتمام دور مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشند. راهیابی ترامپ به انتخابات نهایی، درصورتیکه "هیلاری کلینتون" از حزب دموکرات نیز به این مرحله راه یابد، برای جمهوری‌خواهان روزهای پرتنشی را بوجود می‌آورد زیرا ممکن است دربرابر یک دموکرات با وعده‌های انتخاباتی معقول و منطقی بار دیگر شکست خورند و جمهوری‌خواهان مانند تمام 8 سال گذشته نتوانند ریاست را در کاخ سفید در دست بگیرند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار