بازگشت 830 هزار قطعه پرنده مهاجر زمستان گذران از زیست گاه های مازندران اغاز شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت : پرندگان زمستان گذران با اتمام فصل زمستان و گرمی هوا ،تالاب، آبگیرها و سواحل این استان را به مقصد سرزمین مادریشان در آسیای مرکزی و غرب سیبری ترک می کنند .

کوروش ربیعی افزود : جمعیت غاز و قو به عنوان نخستین گروه جمعیت پرندگان مهاجر زمستان گذرانی هستند که این روزها مازندران را به سمت سرزمین مادری خود ترک می کنند.

او طولانی شدن ماندگاری برخی از پرندگان مهاجر زمستان گذر در تالاب، آبگیرها و سواحل این استان را به دلیل داشتن جوجه های نابالغ و بی حالی خود پرندگان برای پرواز به مقصد دانست. رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت :در زمستان سال جاری حدود 90 گونه پرندگان مهاجر زمستان گذران به مازندران سفرکردند که بیشترین جمعیت پرندگان در تالاب بین المللی میانکاله اقامت داشتند.

به گفته ربیعی ازجمعیت پرندگان زمستان گذران محیط طبیعی این استان ، هفت گونه پرندگان کمیاب و حفاظت شده بین المللی شامل درنای سیبری، غاز پیشانی سفید، پلیکان و 30 گونه تحت حمایت و نایاب سطح ملی شامل فلامینگو، قو و حواصیل است. بر اساس آمارهای رسمی ، تاکنون بیش از 490 گونه جانوری از رده های مختلف مهره داران اعم از پرندگان، پستانداران، خزندگان، دوزیستان و ماهی ها در زیست بوم این استان شناسایی شده اند.

پرندگان با 317 گونه از 58 خانواده ، پستانداران با 63 گونه و 19 خانواده ، دوزیستان با 9 گونه از شش جنس و شش خانواده ، خزندگان با 26 گونه از 21 جنس و 11 خانواده و ماهی ها با 75 گونه بخشی از تنوع زیستی حیات وحش مازندران را تشکیل می دهند.

انتهای پیام /

برچسب ها: ساری ، آغاز ، کوچ ، پرندگان ، مهاجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار