بارش شدید برف و کولاک ارتفاع برف در محورهای کوهستانی جنوب استان آذربایجان غربی ادامه دارد و ارتفاع برف در محور تمرچین پیرانشهر به بیش از نیم متر رسیده است.

 

بگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، معاون اداره راه و شهرسازی پیرانشهر گفت: برف و کولاک شدید که از عصر روز چهارشنبه در این شهرستان آغاز شده و در برخی مناطق همچنان ادامه دارد، موجب کند شدن تردد در این محور مرزی شده و مشکلاتی را برای رانندگان به وجود آورده است.
فرهاد شریفی بیان کرد: با تلاش شبانه روزی ماموران راهداری این شهرستان از مسدود شدن محور مرزی تمرچین جلوگیری شده است.
پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر در مرز مشترک با کشور عراق قرار دارد که در شمال غربی ایران و در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
مرز تمرچین تا شهر ارومیه مرکز استان 160 کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود 11 کیلومتر و 25 کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارند.
شریفی اضافه کرد: در تمامی محورهای مواصلاتی این شهرستان هم اکنون بارش برف وجود ادامه دارد و ارتفاع برف در محور نقده به 35 سانتیمتر و محور سردشت به 30 سانتیمتر رسیده است.
وی گفت: با وجود تداوم بارش برف، تمامی محورهای این شهرستان از شب گذشته نمک پاشی و برفروبی شده و تردد در آنها جریان دارد.
شریفی اضافه کرد: هم اکنون بیش از 10 دستگاه خودروی برفروب سنگین در محورهای مختلف این شهرستان به صورت شبانه روزی در حال برفروبی محورهای شهری و روستایی هستند.
بارش برف همراه با کولاک و وزش باد شدید از روز چهارشنبه بیشتر شهرستان های جنوب آذربایجان غربی را فرا گرفته و موجب بروز مشکلات فراوانی برای مردم و به ویژه مسافران شده است.
شهرستان پیرانشهر در 145 کیلومتری مرکز استان در مرز ایران با عراق و در یک منطقه سردسیر و کوهستانی واقع شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بارش ، برف ، در پیرانشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.