برنامه های نوروزی حرم مطهر رضوی با محور جایگاه زن و مادر در خانواده و اجتماع برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، سرپرست اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه برنامه های نوروزی حرم مطهر رضوی را تشریح کرد.

سید احمد هاشم‌آبادی تبيين «جایگاه زن و مادر در خانواده و اجتماع» را محور اصلی برنامه‌هاي فرهنگي، تبليغي و مذهبي حرم مطهر رضوي در نوروز 95 اعلام کرد و گفت: با توجه به همزمانی میلاد حضرت زهرا(س) با ایام نوروز، خانواده محور بودن برنامه‏ها و توجه به محوریت تعاملات خانوادگی در ایام نوروز رویکرد برنامه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی است.

وی به ویژه برنامه تحویل سال اشاره کرد و افزود: این ویژه برنامه بعد از نماز صبح روز اول فروردین آغاز و تا ساعت 8 صبح با برنامه‌هایی نظیر قرائت قرآن، اقامه نماز جماعت، بیان احکام، سخنرانی حجت الاسلام راشد یزدی و قرائتی، شعرخوانی، مدیحه سرایی و پخش صوت و نقاره‌زنی ادامه خواهد داشت.

سرپرست روابط عمومی آستان قدس رضوی برگزاري 160 ويژه برنامه سخنراني و بيان احكام ويژه عموم زائران با سخنراني حضرات آیات و حجج اسلام خاتمی، راشديزدي، رفیعی، عالی، سعيدي و ... را از جمله برنامه‌های شاخص این ایام اعلام کرد و گفت: قرائت 120 زيارت امين الله در رواق‌هاي دارالحجه و امام خميني(ره) و مدیحه سرايي مداحان و ذاكران اهل بيت(ع) در 30 ويژه برنامه میلاد بزرگ بانوي اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) از دیگر برنامه‌های نوروزی خواهد بود.

هاشم آبادی توجه به پيوند ناگسستني قرآن و عترت را رکن اصلی برنامههای قرآنی حرم مطهر دانست و تصریح کرد: برگزاري 45 محفل انس با قرآن، 27 نشست و كارگاه قرآني ويژه عموم زائران، اجراي 10 جنگ قرآني ويژه كودكان و نوجوانان، برگزاري 10 نشست تدبر در قرآن و اجراي 20 ختم روزانه قرآن كريم از فعالیت‌های قرآنی ایام نوروز است.

وی ارائه خدمات پاسخگويي به سوالات ديني زائران از طريق دفاتر پاسخگويي به سوالات شرعي در اماكن متبركه را با سامانه تلفني 32020 و سامانه پيامكي 30002020 ممکن دانست و افزود: نشست تخصصی «تبیین شعار سال» نیز به همت اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی 4 فروردین با حضور آيت الله خاتمي از ساعت 15 در بنياد پژوهشهاي اسلامي آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

سرپرست روابط عمومی آستان قدس رضوی همچنین به تولیدات و انتشارات ویژه ایام نوروز به نشر اشاره کرد و گفت: كتاب «بهار در بهار»، بسته خانوداه بهشتي، مجموعه صوتي روايت ويژه نوروز و فاطميه، تقويم كودكانه، مسابقه كتابخواني «ماه بي نشان»، مجله نورالهدي ویژه گروه سنی كودك و نوجوان و بروشور اطلاعرسانی برنامههای نوروز از جمله تولیدات این ایام خواهد بود.

هاشم آبادی ارائه خدمات به کاروان‌های زیارتی را از دیگر خدمات فرهنگی و تبلیغی آستان مقدس رضوی ذکر کرد و افزود: در پاسخ به نیاز گروه‌های مخاطب در حرم مطهر و ترویج فرهنگ و آداب صحیح زیارت و گسترش معارف اهل‌بیت(ع) در بین زائران حریم رضوی، خدمات فرهنگی مختلفی به کاروان‌های زیارتی با محوریت رواق‌دارالهدایه ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: سخنرانی مقام معظم رهبری و برنامه هاي رواق امام خميني(ره) و صحن جامع رضوي به صورت زنده و مستقیم از نمایشگرهای صحن‌ها و ورودی‌های حرم مطهر رضوی پخش می‌شود.

سرپرست اداره كل روابط عمومي آستان قدس رضوی، با اشاره به تشرف گسترده زائران غیرایرانی به حرم مطهر و تدبیر لازم برای برگزاری برنامه‌های نوروزی برای این گروه از زائران افزود: پخش سخنراني مقام معظم رهبري در روز نخست سال از طريق سامانه پالتاك و ترجمه همزمان سخنرانی به زبان‌های عربی، اردو و انگلیسی از برنامه‌های مدیریت زائران غیر ایرانی خواهد بود.

هاشم‌آبادی برگزاري 80 ويژه برنامه سخنراني و بیان احکام با موضوع «مسائل اخلاقی، خانودگی و اجتماعی» و ارسال 100 هزار ايميل مناسبتی به زائران عرب، اردو، آذري و انگلیسی زبان حرم مطهر رضوي را از دیگر برنامه‌های نوروزی سال 95 دانست.

وی با بیان اینکه همه خدام و خدمه حرم مطهر رضوي در ايام نوروزي به صورت فوق العاده به ارائه خدمت خواهند پرداخت، گفت: در این ايام حرم مطهر رضوي آمادگی پذیرایی از 3 میلیون تشرف را به صورت روزانه دارد و طرح تردد به بهترین شکل برنامه‌ریزی شده است.

سرپرست اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی گفت: از 26 اسفند تا 13 فروردین روزانه 5 هزار تا 11 هزار نيروي خدمتيار و خادم با برنامه ریزی به صورت فوق العاده به زائران علي بن موسي الرضا(ع) ارائه خدمت خواهند كرد.

هاشم آبادی به تدابیر امنيتي موجود در دفاتر امانات حرم مطهر رضوي اشاره کرد و افزود: این دفاتر که به منظور تسريع در خدمت رساني به زائران با سازه هاي موقت ايجاد شده، در ايام نوروزی با ظرفيتي افزون بر 5 هزار صندوق امانات، آماده ارائه خدمت رساني به زائران نوروزي است.

وی تصریح کرد: به دليل پيش‌بيني حضور گسترده زائران در مراسم تحويل سال، گيت‌هاي بازرسي حرم رضوي به حاشيه خيابان‌هاي منتهي به حرم منتقل شده و تمامي اماكن متبركه براي استقرار زائران آماده خدمات رسانی خواهند بود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.