امام جمعه سنندج گفت: مردم باید در هنگام تحویل سال شکرگزار امنیت و آسایش حاکم بر کشور باشند و بایدقدردان امنیتی باشند که امروز در در هیچ کجای منطقه و حتی جهان وجود ندارد .

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه جوان ازسنندج،ماموستا عبدالرحمان خدایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج گفت: ما انسان‌های نیز باید همچون آغاز سال نو یک تحول در زندگی خود ایجاد کنیم.

وی افزود: همه ما باید دستورات قرآن کریم را به عنوان روشنایی راه خود قرار دهیم و خود را از بند هواهای نفسانی و مکر شیطان خلاص کنیم.

امام جمعه سنندج هزینه کردن مال و ثروت در راه رفع مشکلات نیازمندان و برای رضای خداوند را رسالت هر مسلمانی دانست و گفت: استفاده از فرصت جایگاه و مقام برای باز کردن گره‌ای از کار هم‌نوعان خود از دیگر تاکیدات قرار کریم است که همه باید به آن عمل کنیم.

به گفته وی، دنیا محلی برای جمع‌آوری توشه قیامت است و در این جهان باید به گونه‌ای گام برداریم که هر لحظه احساس کنیم ثانیه‌ای دیگر زمان مرگمان فرا رسیده است.

خدایی افزود: دنیای فانی مقدمه‌ای برای آخرت و بستری برای رسیدن به مقام عالی انسانی است که باید به نحو احسن از آن بهره‌گیری کنیم.

امام جمعه سنندج عنوان کرد:نشر علم دانش و تلاش در راستای آموختن علم به اطرافیان از دیگر دستورات دین اسلام است که در آیات قرآن کریم بر آن تاکید شده است.

امام جمعه سنندج از عمر به عنوان نعمت ارزشمند الهی به انسان‌ها نام برد و گفت: هر دقیقه از عمر انسان سرمایه و هدیه ارزشمند الهی است که قابل برگشت نیست.

ماموستا خدایی در ادامه با بیان اینکه در چهارشنبه آخر امسال در سطح استان نسبت به سنوات گذشته با کمترین مشکلات مواجه بودیم، افزود: برخی از رفتارهای ضدفرهنگی در مرکز و شهرهای استان که در گذشته وجود داشت را شاهد نبودیم.

وی تصریح کرد: استان فرهنگی کردستان مردمان و علمای بزرگی را در طول تاریخ به خود دیده و برخی رفتارها و رسومی که متاسفانه امروز مد شده در شان این استان نیست.

امام جمعه سنندج در پایان از مردم خواست در هنگام تحویل سال شکرگزار امنیت و آسایش حاکم بر کشور باشند و گفت: امنیتی که امروز در کشور ما در هیچ کجای منطقه و حتی جهان وجود ندارد و باید قدردان این امنیت باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.