بیش از 3هزار مازندرانی جویای کار با کسب مهارت و کار عملی جذب بازار کار شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با بیان اینکه 3 هزار و 779 نفر در مراکز فنی و حرفه‌ای امسال بعد از فراگیری آموزش مهارتی مشغول به‌کار شدند، گفت: 13 هزار و 316 نفر از سال 92 تاکنون بعد از فراگیری آموزش مهارتی در بازار مشغول به‌کار شدند.

رضا گرزین افزود : بیش از 100 درصد تعهدات آموزشی در بخش دولتی و خصوصی مراکز فنی و حرفه‌ای مازندران در سال‌جاری محقق شد.

وی گفت : 40 هزار نفر در 800 آموزشگاه غیر دولتی مازندران رشته های صنعت، خدمات و کشاورزی را آموزش دیدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با بیان اینکه 68 هزار نفر در بخش دولتی و خصوصی آموزش مهارتی را در استان فرا گرفتند، افزود : در مراکز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای در 41 رشته 464 حرفه آموزشی، آموزش مهارتی ارائه می‌شود.

رضا گرزین با بیان اینکه به آموزش‌دیدگان مشاغل خانگی و کارآفرینان تسهیلات خود اشتغالی تعلق گرفته است گفت: دو بانک ملت و ملی برای 24 رشته که قابلیت اجرا در منازل را دارند 2 میلیارد تومان تسهیلات با سود بانکی چهار درصد اختصاص داده است.

وی افزود: 73 پرونده متقاضیان تسهیلات خود اشتغالی و کارآفرینی هم اکنون در بانک کارآفرین امید منتظر است.

وی گفت : فنی و حرفه‌ای مازندران در 268 روستا، سه مرکز جوار دانشگاه ویژه دانشجویان، آموزش زندانیان، پادگان‌ها، تیم سیار استاد شاگردی، اقشار آسیب‌پذیر اجتماعی، ‌هزار و 740 نفر از معتادان در کمپ‌های ترک اعتیاد، 304 نفر در سکونت‌گاه‌های غیررسمی، 420 نفر مددجویان بهزیستی، 50 نفر از زنان سرپرست خانوار، 132 نفر زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست و 113 نفر از معلولان در سطح استان آموزش مهارتی را فرا گرفتند.

انتهای پیام /

برچسب ها: ساری ، آموختن ، فن ، بازار ، حرفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.