تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال که در تاریخ ۲۰ مارس رخ داده است می پردازد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در تقویم امروز به مهمترین اتفاقات فوتبالی که در چنین روزی رخ داده است می پردازیم.
 
جنجال گالیانی در لیگ قهرمانان
 
۲۰ مارس ۱۹۹۱، تیم میلان مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در یک چهارم نهایی این رقابت ها به مصاف تیم مارسی رفت که از دقیقه ۸۸ دیگر بازی نکرد و مسابقه را نیمه تمام رها کرد.

این بازی مسابقه برگشت دو تیم بود که بازی رفت آنها در میلان با تساوی یک بر یک به پایان رسید. اما در مسابقه برگشت که با جنجال های داوری همراه بود، مارسی در دقیقه ۷۵ به گل رسید و از میلان پیش افتاد .

زمانی که دو دقیقه تا پایان بازی مانده بود و بازی یک بر صفر به نفع مارسی دنبال میشد برق ورزشگاه رفت و داور مسابقه را متوقف کرد اما ۱۵ دقیقه بعد که برق وصل شد، آدریانو گالیانی مدیر میلان اجازه نداد تا تیمش به زمین مسابقه برگردد به این بهانه که تلویزیون فرانسه باعث مختل شدن بازی شد. البته برخی منتقدان عقیده داشتند که گالیانی این کار را کرد تا بازی تکرار شود.

در هر صورت یوفا تیم مارسی را برنده اعلام کرد و میلان نیز یک سال از حضور در رقابتهای اروپایی محروم شد و فعالیتهای گالیانی نیز تا ژوئیه ۲۰۰۳ تعلیق شد.
 
درگذشت برترین دروازه بان تاریخ فوتبال 
 
۲۰ مارس ۱۹۹۰، لئو یاشین دروازه بان افسانه ای فوتبال درگذشت. از یاشین که لقب عنکبوت سیاه را به او داده بودند به عنوان بزرگترین دروزاه بان تاریخ فوتبال یاد می شود.

یاشین در شهر مسکو به دنیا آمد و تمام دوران فوتبال خود را در تیم دینامو گذراند. او از سال ۱۹۴۹ تا ۱۹۷۱ ، ۳۴۹ مسابقه را در لیگ برای این تیم انجام داد و پنج قهرمانی لیگ و سه جام حذفی به دست آورد.

او از سال ۱۹۵۴، در تیم ملی شوروی بازی کرد و در ۱۹۵۶ همراه با این تیم مدال طلای المپیک را به دست آورد.او در این جام فقط دو گل دریافت کرد. یاشین در جام ملتهای اروپا ۱۹۶۰ نیز فوق العاده عمل کرد و فقط دو گل خورد و قهرمان مسابقات شدند.

او در سال ۱۹۶۳ برنده جایزه توپ طلای اروپا شد و تنها دروازه بان تاریخ تبدیل شد که این جایزه را دریافت کرده است.

یاشین در سال ۱۹۹۰ درگذشت و چهار سال بعد فیفا تصمیم گرفت تا جایزه ای به نام لیو یاشین به بهترین دروازه بان جام جهانی اهدا کند.
 
تولد فرناندو تورس
 
۲۰ مارس ۱۹۸۴، فرناندو تورس متولد شد.
او فوتبال خود را از سال ۱۹۸۵ در آکادمی فوتبال اتلتیکو مادرید آغاز کرد و از سال ۲۰۰۱ به تیم اصلی راه یافت. او تا سال ۲۰۰۷ در اتلتیکو بود و سپس به لیورپول پیوست. تورس در سال ۲۰۱۱ با شکسته شدن رکورد نقل و انتقالات انگلیس به چلسی پیوست.

او سپس در سال ۲۰۱۴ به میلان رفت و از سال ۲۰۱۵ به طور قرضی به تیم سابق خود اتلتیکو مادرید برگشت.

تورس ۱۱۰ بازی ملی برای اسپانیا انجام داده و ۳۸ گل به ثمر رسانده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار