بارش شدید باران و افت دما در شهرستان مهاباد مهمانان و گردشگران نوروزی را در نخستین روز از تعطیلات عید غافلگیر کرد.


بگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،ورود یک سامانه بارشی که از امروز یکشنبه استان آذربایجان غربی و به تبع آن شهرستان مهاباد را فرا گرفته است، موجب بارش باران و برف بهاری در این شهرستان شد.
افت ناگهانی دمای هوا مردم و مسافران نوروزی این شهرستان را مجبور به استفاده از لباس های زمستانی کرده است.
بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر نیز موجب بروز مشکلاتی در رفت و آمد خودروها و وسایل نقلیه عمومی در مناطق کوهستانی شده و تردد خودروها را با کندی مواجه کرده است.
بارش باران و سرما همچنین شمار زیادی از مسافران نوروزی را که قصد برپائی چادر در بوستان ها داشتند، غافلگیر کرده و آنها را مجبور کرد تا در اماکن سرپوشیده و مدارسی که شهرداری و آموزش و پرورش برای آنها پیش بینی کرده اند، اقامت کنند.
سرما و باران شدید همچنین ایاب و ذهاب و دید و بازدید میهمانان نوروزی به ویژه آنهائی را که فاقد خودروی شخصی هستند، با مشکلاتی مواجه ساخت.
بارش شدید باران در برخی از خیابان های مهاباد نیز موجب بروز آبگرفتگی معابر شده است.
افت ناگهانی دمای هوا که در پاره ای اوقات با بارش برف در طی چند روز اخیر همراه بود، موجب نگرانی باغداران از احتمال خسارت سرمازدگی شده است.
کارشناس اداره هواشناسی مهاباد گفت: بارش باران که در ارتفاعات به صورت برف است، به علت ورود یک سامانه بارش زای مدیترانه ای به آذربایجان غربی از ظهر امروز آغاز شده است.
محمد پراوند افزود: بیشترین شدت بارش این سامانه که موجب افت دما به میزان چهار تا پنج درجه در منطقه خواهد شد، امروز یکشنبه بوده و به تدریج شاهد کاهش بارندگی ها در منطقه خواهیم بود.
وی اضافه کرد: این سامانه تا اواخر روز سه شنبه در منطقه فعال بوده و پس از آن دمای هوا به تدریج افزایش خواهد یافت.
پرواند حداقل و حداکثر دمای هوای این شهرستان را به ترتیب 4 و 9 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد.
اداره راه و شهرسازی مهاباد نیز از مهمانان و مسافرانی که قصد حضور و یا تردد در محورهای برفگیر این شهرستان را دارند خواست ضمن رعایت نکات ایمنی وسایل نقلیه خود را به تمامی امکانات ایمنی از جمله زنجیر چرخ مجهز سازند.
در نخستین روز از آغاز تعطیلات نوروزی بیش از یکهزار و 700 مسافر و مهمان نوروزی وارد این شهرستان شدند.

انتهای پیام/


برچسب ها: بارش ، باران ، در مهاباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.