شعر ایران در دومین هفته دی ماه سال 1394 بر سر سفره فجر نشست و تحویل سال خود را جشن گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دهمین ماه سال 1394 نیز همچون ماه های دیگر این سال آبستن رخداهای ادبی زیادی بود که از آن جمله می توان به آغاز دهمین دوره جشنواره شعر فجر اشاره کرد.

بنابراین گزارش ؛ جشنواره شعر فجر به نظر برخی از اهالی شعر و ادبیات کشورمان تحویل سال شعر ایران بر سر سفرذه فجر است و اگر چه جذابیتی به اندازه سایر هنرهایی که بر سر سفره فجر نشسته‌اند ندارد اما همواره در میان شاعران پیشکسوت و جوان این مرز و بوم جایگاه خود را داشته و دارد.
صدور مجوز اعلام وصول قرآن کریم به شرط ارائه مجوز کتبی توزیع از دارالقرآن کریم از رخدادهای ادبی دیگری به شمار می آید که در اولین ماه از زمستان سال 1394  به وقع پیوست و به نوعی کاهش اشتباه در انتشار نسخه‌های متفاوت کتاب آسمانی مسلمانان را تضمین کرد.

از رخدادهای ادبی دیگر دی ماه سال گذشته می‌توان به مشخص شدن زمان افتتاح "باغ کتاب" ، طرح گلایه‌های دبیر دهمین جشنواره شعر فجر از حضور نیافتن طیف روشنفکر در این جشنواره،‌انعقاد تفاهم‌نامه انتشار کتاب‌هایی با موضوع سنما میان انتشارات علمی – فرهنگی و بنیاد سینمایی فارابی و برگزاری نشست کنگره ملی 2000 شهید هنرمند کرد.

یادآور می‌شود سی و سومین جایزه کتاب سال و بیست و سومین جایزه بین المللی کتاب سال نیز در همین ماه جوایز خود را اهدا کردند و با وجود حواشی متعددی چون اعتراض برخی از ناشران به نحوه داوری در این جایزه و معرفی نشدن نام بعضی از افرادی که نامشان در کتابچه برگزیدگان آن آمده بود به کار خود پایان داد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار