فاز نخست طرح جامع گردشگری روستای هدف گردشگری صراخیه شهرستان شادگان بهره برداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ استاندار خوزستان در دومین روز سال 95 با حضور در شهرستان شادگان، از فاز نخست طرح جامع گردشگری روستای هدف گردشگری روستای صراخیه واقع در این شهرستان بهره برداری کرد.

عبدالحسن مقتدایی در این آیین با تاکید بر لزوم تامین زیرساخت های صنعت گردشگری به عنوان عامل موثر رونق این صنعت، افزود:با برنامه ریزی مناسب و همکاری و هماهنگی بین بخشی می توان این صنعت را بیش از پیش در استان خوزستان رونق بخشید.

وی با تشریح مزیت های رونق گردشگری در راستای افزایش اشتغال و رونق پایدار اقتصادی، گفت:دولت برای رونق اشتغال پایدار، از این بخش به معنای واقعی حمایت می کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شادگان نیز در آیین بهره برداری از فاز نخست طرح جامع گردشگری روستای هدف گردشگری صراخیه، گفت:این طرح با اعتبار هزینه شده 25 میلیارد ریال اجرا شده است.

ناظم ثبوتی ادامه افزود:این طرح شامل ساخت و تکمیل 30 آلاچیق در داخل جزیره، شش چشمه سرویس بهداشتی در داخل جزیره، اجرای سنگفرش در حاشیه جزیره، اجرای فضای سبز در اسکله شماره 1، سنگفرش اسکله شماره 1، احداث پارکینگ با ظرفیت 200 دستگاه خودرو، احداث 14 چشمه سرویس بهداشتی در اسکله شماره 1 و همسان سازی نمای ساختمان های حاشیه تالاب شادگان می باشد.

وی با بیان جزئیات فاز دوم این طرح گفت:ساخت و تکمیل آلاچیق، اجرای سنگفرش، ساخت سرویس بهداشتی و راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در حاشیه تالاب از برنامه های فاز دوم طرح جامع گردشگری روستای صراخیه است.

تالاب بین المللی شادگان یکی از تالاب های بزرگ ایران در جنوب شهر شادگان استان خوزستان واقع شده است که بر اساس مصوبه همایش تالاب های جهان در رامسر، سه تالاب شادگان، خورموسی و خور الامیه با عنوان تالاب شادگان شناخته می شود.

وسعت این تالاب در گذشته بیش از 450 هزار هکتار بود که بر اساس گفته کارشناسان محیط زیستی، به دلیل توجه نشدن به قوانین زیست محیطی و خشکسالی های سال های گذشته، مشکلاتی برای این تالاب به وجودآورد و آب وودی به آن نیز کم شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.