ارتش سوریه در حال قطع کامل خطوط پشتیبانی داعش در اطراف القریتین در جنوب شرقی حمص است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون العالم، ارتش سوریه پس از تحت کنترل گرفتن ارتفاعات راهبردی متعدد در اطراف القریتین این منطقه را در حومه حمص زیر آتش گرفته است.

نیروهای ارتش و دفاع مردمی سوریه از سه محور به سمت این منطقه پیشروی کردند و درگیری های سختی با تروریست های داعش داشتند. طی این درگیری ها استحکامات این تروریست ها در ارتفاعات اطراف القریتین منهدم شد و دهها تن از آنها به هلاکت رسیدند و بقیه نیز به سمت عمق مناطق صحرائی فرار کردند.

رجب دیب، کارشناس نظامی سوری گفت: ارتش سوریه و یگانهای پشتیبان توانسته اند اکثر ارتفاعات جنوب شرقی حمص را تحت کنترل بگیرند. ثنیه الحیط و ثنیة الراشد و جبل الروابی الطوال و تل الکردی و تپه های الروابی الطحین و الجبل  و تپه مشرف به شهرک القریتین از جمله مواضعی است که نیروهای سوری آزاد کرده اند.

خبرنگار العالم افزود: نیروهای سوری در جنوب شرقی حمص تدارکات نظامی و لجستیکی لازم را در پیچیده ترین جبهه ها فراهم کرده اند. ارتش سوریه اکنون در بالاترین سطح آمادگی رزمی برای پیشروی در القریتین و تدمر است.

در همین خصوص یک کارشناس نظامی سوری گفت: آمادگی رزمی ارتش سوریه و نیروی هوائی و توپخانه این کشور نقش بسزائی در موفقیت این نیروها برای پیشروی زمینی و وارد کردن بیشترین خسارت و تلفات ممکن به داعش داشته است.

این گزارش می افزاید: اهمیت تحت کنترل گرفتن این ارتفاعات در این است که خطوط تدارکاتی تروریست های داعش و نیز ارتباط القریتین با مناطق صحرائی قطع شده است. اکنون ارتش سوریه می تواند به سمت تدمر و القریتین پیشروی کند.

ارتش سوریه اکنون در اطراف القریتین همچنان مشغول جنگ است و سعی دارد کوه های المحصه را تحت کنترل بگیرد تا مهمترین خط تدارکاتی داعش را به سمت القریتین قطع کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار