معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در حال حاضر حدود ۲۵ هزار امدادگر جمعیت هلال احمر در ۲۲۷۳ پایگاه ثابت و سیار آماده امدادرسانی به مسافران نوروزی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛چرخ ساز افزود:در حال حاضر امدادگران این جمعیت در ۲۲۷۳ پایگاه ثابت و سیار آماده امدادرسانی به مسافران نوروزی هستند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر با همه توان آماده ارائه خدمات به مسافران نورزی است افزود: امدادگران این جمعیت در همه محورهای مواصلاتی کشور مستقر هستند و نسبت به امدادرسانی به مسافران نوروزی اقدام می کنند.

چرخ ساز با بیان اینکه مهمترین مشکل و چالش امداد و نجات در کشور بحث آموزش همگانی است افزود: با وجود فعالیت های صورت گرفته در زمینه امداد و نجات هنوز این روند خیلی کند بوده و باید روند موجود شتاب بگیرد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر برنامه ریزی در خصوص توسعه آموزش همگانی در کشور در دستور کار قرار داده است.

چرخ‌ساز با بیان اینکه سازمان برای ۱۰۰ هزار نفر، آمادگی اسکان اضطراری دارد، ادامه داد: برآورد ما این است که طرح نوروزی، تا حد زیادی از شدت حوادث بکاهد و امیدواریم با استمرار همین روند، در پایان طرح بتوانیم آمار قابل قبولی از کاهش سوانح، همچنین تعداد مرگ و میر داشته باشیم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به نهادینه شدن فرهنگ آموزش امداد و نجات در کشور افزود:مردم باید نسبت به آموزش های امداد و نجات حساسیت داشته باشند و همه دستگاه ها خود را درزمینه آموزش های همگانی امداد و نجات خود را دخیل بدانندو امیدوارم امسال سال اموش همگانی امداد و نجات باشد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به خرید بالگردهای ویژه امداد و نجات در کشور گفت: پایگاه های امداد و نجاتی که دارای آشیانه بالگرد باشند در اولویت اختصاص بالگرد قرار دارند واین استان‌ها می‌توانند در ۶ ماه نخست امسال بالگردهای خود را تحویل بگیرند و به ناوگان هوایی اضافه کنند.

چرخ ساز همچنین در خصوص وضعیت ساخت پایگاه امداد و نجات شمالغرب کشور متذکر شد: پایگاه امداد و نجات شمالغرب کشور در زنجان پایگاه خوبی است و باید هر چه سریعتر روند ساخت این پایگاه به اتمام برسد تا نسبت به امدادرسانی و ارائه خدمات اقدام کند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.