جانشین پلیس راهور شهرستان قم از کاهش 67 درصدی تصادفات خودرویی و 14 درصدی تصادفات جرحی در ایام آغاز سال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛

کاهش تصادفات خودرویی و جرحی در قم

حمید عرب‌لاریمی با اشاره به آمادگی کامل نیروهای پلیس راهور از 25 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین ماه جاری اظهار کرد: ورودی مسافرین به استان افزایش چشمگیری داشته است که با تلاش شبانه روزی پرسنل و همیاری و همکاری مردم شاهد کاهش 67 درصدی تصادفات و 14 درصدی تصادفات جرحی بوده‌ایم.

وی تذکر همیشگی پلیس راهور را قانونمندی، انضباط و ایمنی عنوان کرد و افزود: براساس آمار، علت اصلی تصادفات، عدم توجه به جلو و رعایت نکردن حق تقدم در میادین و تقاطع‌ها است که از همه هموطنان خواهشمندیم نسبت به این موارد دقت کافی داشته باشند.

جانشین پلیس راهور شهرستان قم تلاش 24 ساعته پلیس راهور برای انجام مأموریت‌های محوله را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: نیروهای راهور در بخش‌های مرکزی شهر، بلوار زائر، خیابان اراک و رینگ مسجد مقدس جمکران حضوری فعال دارند.

وی با برشمردن علل 25 گانه اصلی وقوع تصادفات در کشور ادامه داد: 6 مورد مهم شامل عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم، تجاوز از سرعت مجاز، خستگی و خواب آلودگی، تجاوز به چپ و عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه است که رانندگان باید در رعایت این موارد تلاش کافی را داشته باشند.

عرب‌لاریمی همچنین سردرگمی برخی رانندگان در معابر و شهرهای جدید را عدم توجه به تابلوهای راهنمایی دانست و گفت: از سرنیشنان خودرو خواهشمندیم در راهنمایی راننده و استفاده از علائم  و تابلوهای راهنما در انتخاب مسیر به راننده کمک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار