تیم فوتبال سیاه جامگان مشهد در اولین تجربه خود در لیگ برتر نیم فصل دوم را طوفانی آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،لیگ پانزدهم فوتبال ایران شاهد حضور تیم‌های جدیدی بود و شاهید متفاوت‌ترین لیگ چند سال اخیر باشد لیگی که در آن پس از مدتی ما شاهد درخشش استقلال تهران و پرسپولیس تهران در صدر جدول بودیم و شاهد افت تیم‌هایی مانند فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان که در چند سال اخیر درخشش‌های خیره کننده ای داشتند.

همچنین نیم فصل اول لیگ پانزدهم با قهرمانی تیمی به پایان رسید که هیچ کسی فکرش راهم نمی‌کرد و آن هم استقلال خوزستان بود. علاوه بر تمام این شگفتی‌ها یکی از تیم‌هایی که درخشش خوبی داشت و پس از سال‌ها نماینده خوبی برای استان خراسان بود، سیاه جامگان مشهد بود تیمی که نگه دارنده میراث تیم قدیمی به نام ابومسلم خراسان است.

لیگ پانزدهم لیگ خوبی برای مشهدی‌ها بود زیرا آن‌ها پس از چند سال دو نماینده در سطح اول فوتبال کشور داشتند: پدیده و سیاه جامگان.

سیاه جامگان که نخستین حضورش را در لیگ برتر تجربه می‌کند در سال 2011 میلادی تاسیس شد و در چهاردهم اردیبهشت سال 1394با غلبه بر داماش گیلان راهی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال شد.

این تیم از معدود تیم‌های خصوصی لیگ برتر است که بدون حامی مالی و با حساسیت مدیر عاملش به فعالیت پرداخته است.

سیاه جامگان هم مانند سایر تیم‌های لیگ برتری بدون حاشیه نبود و تا کنون در تیمش شاهد یک تغییر بوده است.

سیاه جامگان در لیگ پانزدهم: تیم فوتبال سیاه جامگان مشهد لیگ پانزدهم را با رسول خطیبی آغاز کرد. رسول خطیبی که از جمله مربیان جوان و خوب فوتبال ایران است و در تیمی مانند تراکتور سازی تبریز نتایج خوبی کسب کرده است در سیاه جامگان موفقیت چندانی بدست نیاورد.

خطیبی که در 4 هفته نخست لیگ پانزدهم هدایت سیاه جامگان را به عهده داشت 3 شکست و 1 پیروزی بدست آوردن که نتایج چندان قابل قبولی نبود.

وی پس از این نتایج ضعیف از هدایت سیاه جامگان انصراف داد و پس از بازی مقابل تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز با اعضای کادر فنی و بازیکنان در رختکن تیم خداحافظی کرد.

پس از خطیبی مدتی سعید رمضانی مدیر تیم که دارای مدرک مربیگری آسیا را داشت هدایت این تیم را برعهده گرفت و سپس از مدتی فرهاد کاظمی که سابقه حوردر تیم ابومسلم خراسان را داشت دوباره به مشهد بازگشت تا هدایت سیاه جامگان را برعهده بگیرد.

نیم فصل اول برای سیاه جامگان ها خوب نبود آنها در 15 بازی که در لیگ برتر به میدان رفتند 10 بار شکست خوردند و تنها 2 پیروزی و 3 تساوی بدست‌اوردند.

آمار گل زنی هم چندان خوب نبود و در نیم فصل اول تنها 7 گل برای سیاه جامگان زده شد.

اما نیم فصل دوم برای این تیم متناوب بود و آن‌ها شروع طوفانی داشتند و حتی خودشان را به نوعی یکی از شگفتنی‌سازان نیم فصل دوم معرفی کردند.

سیاه جامگان که در نیم فصل اول و در پانزده بازی تنها 19 امتیاز بدست‌اورده بود در 5 بازی ابتدایی نیم فصل دوم صاحب 3 پیروزی، یک شکست و یک تساوی شد و 10امتیاز به دست آورد.

همچنین در 5 بازی ابتدایی با 6 گل زده آمار خوبی را در گل زنی کسب کردند زیرا در نیم فصل اول تنها 7 گل زده بودند.

** حاشیه‌های سیاه جامگان

همانطور که پیش از این گفتیم سیاه جامگان هم در این فصل مانند سایر تیم‌های لیگ برتری شاهد حاشیه‌هایی بود از جمله آنها می توان به مشکلات سخت افزاری در ابتدای فصل اشاره کرد یا پرداخت دستمزد بازیکنان به صورت تحویل ملک یا زمین اما نکته‌ای که وجود داشت این تیم هیچ گاه درگیر اعتصاب ویا ناراحتی بازیکنان تیم و مسئولان تیم به دلیل مشکلات مالی شد.

به طور قطع جالب ترین حاشیه‌ای که امسال سیاه جامگانی ها با آن روبه رو شدند قضیه اخراج محسن فروزان به دلیل برخی حاشیه‌ها بود.

خود فروزان معتقد بود که رفتار کاظمی مناسب نبوده و از رفتار این مربی ناراحت شده و تصمیم به جدایی گرفته است.

البته جدایی فروزان به همین سادگی ها هم نبود و این بازیکن با شکایت فرهاد کاظمی و باشگاه مواجه شد.

حالا باید دید این تیم که به گونه ای ادامه دهنده راه تیم با ریشه و پر سابقه ابومسلم خراسان است با تغییرات کلی که در نیم فصل دوم در کادر فنی و بازیکنان داشته است می توان در سال 95 نیز موفق باشد یا خیر.

هم اکنون این تیم با کسب 20 امتیار عملا خود را از سقوط نجات داده است و به دلیل اختلاف کم امتیاز ها حتی می‌تواند در سال 95 به حضوردر میانه‌های جدول هم امیدوار باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار