بارش باران نوروزی و طبیعت مفرح با جاذبه های بدیع و آب و هوای معتدل این روزها کهگیلویه و بویراحمد را مقصد مسافران پرشماری از اقصی نقاط کشور کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،این روزها اماکن سیاحتی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد پذیرای جمعیت پرشماری از گردشگرانی است که برای آسودگی از هوای آلوده کلان شهرها راهی طبیعت ومناطق خوش آب وهوا شده اند.
کهگیلویه وبویراحمد با داشتن حدود 850هزار هکتارجنگل و 450هزار هکتار مراتع به لحاظ مواهب طبیعی بکر ،آبشاران پرشمار رودخانه های پرآب و دشت ودمن های لاله گون از ویژگی های منحصربفرد طبیعت گردی برخوردار است.
راه ارتباطی شیراز به خوزستان در جنوب کهگیلویه وبویراحمد هم اکنون مسیر عبور پر تردد کاروان های راهیان نور و خانواده های است که برای گذزانیدن تعطیلات نوروزی به دور از هوای پر دود و دم کلان شهرها به طبیعت روی آورده اند.
گردنه زیبای شلال دان این دیباچه ی حیران جنوب ، دشت زیبا و آستانه مقدس امام زاده جعفر(س) واقع در 20 کیلومتری شهر دوگنبدان ،طبیعت روح نواز مله باشت در محور باشت به چرام این روزها پذیرای تعداد پرشماری از گردشگران طبیعت گرد است.
بارش باران در دو روز اخیر هوای مطبوع و دلنشینی را عرضه قدم گرشگران طبیعت دوست کرده و تلاقی آب و سبزه و کوهساران با کمربند سبز جنگل های بلوط در جای جای کهگیلویه وبویراحمد سفری لذت بخش را هدیه گردشگران نوروزی نموده است.
آبشار زیبای کمر دوغ در 85کیلومتری دهدت مرکز شهرستان کهگیلویه جایی که جنگل های بلوط و دشت ودمن های پرگل زیباترین مناظر رویایی را ایجاد کرده است، این روزها مقصد گردشگران پرشماری است.
وجود دو هزار و 600 اثر تاریخی مواهب طبیعی با مناظر چشم نواز و قرار گرفتن در مسیر استان های بزرگ فارس، خوزستان و اصفهان، نزدیکی به بنادر جنوبی کشور و وجود مردمانی میهمان نواز به این استان برای سفرهای نوروزی رونق و شرایط خاصی بخشیده است.
وجود 300 بقعه متبرکه از جمله حرم بی بی حکیمه (س) خواهر بلافصل امام رضا (ع) همه ساله در ایام نوروز و سایر روزهای سال میعادگاه بیش از یک و نیم میلیون زائر و دلداده اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
آبشار یاسوج، چشمه بلقیس در شهرستان چرام، منطقه گردشگری موگرمون در حاشیه رودخانه مارگون، آبشار کمردوغ در شهرستان بهمئی و ده ها جاذبه طبیعی بکر دیگر نمادی تمام عیار از ظرفیت های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمیته های اسکان، تبلیغات و اطلاع رسانی، خدمات و پشتیبانی، بهداشت و درمان، ارتباطات، امنیتی و انتظامی و برنامه ریزی در این استان تشکیل و فعال شده و آماده خدمات رسانی به میهمانان نوروزی استان هستند.
محمود باقری افزود: کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 280 تفرجگاه طبیعی، دو هزار و 600 اثر تاریخی، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران نوروزی خواهد بود.
اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد 222 مدرسه در شهرستان های هشت گانه این استان را با یک هزار و 708 کلاس درس برای اسکان گردشگران مهیا نموده است.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 164 هزار و 968گردشگر تاکنون در اقامتگاه های نوروزی این استان اسکان یافته اند.
محمود باقری  افزود: این مسافران از 27 اسفند تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد اقامت نموده اند.
وی بیان کرد: روز دوم فروردین با 50 هزار و 665 مسافر نوروزی ،بیشترین میزان پذیرش در اقامتگاه های این استان صورت گرفت.
وی گفت: حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) با 9 هزار گردشگر اقامتی و بافت تاریخی دهدشت با سه هزار و 750 پذیرش مسافر بیشترین آمار گردشگری فرهنگی و تاریخی از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون را داشته است.
باقری بدون اشاره به آمار بیان کرد: میزان پذیرش مهمانان نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
وی تصریح کرد: کمپینگ های موقت در پارک ها و بوستان ها، مدارس، هتل ها و مهمانسراها از مهمترین مراکز اسکان گردشگران نوروزی در این استان است.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود 700 هزار نفر در جنوب غربی کشور واقع شده و با استان های فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر همسایه است .
انتهای پیام /ف
برچسب ها: طبیعت ، خجسته ، مسافران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.