معاون طب سنتی وزیر بهداشت گفت: علاوه بر فرهنگسازی باید مشوق‌هایی برای شرکت‌ها در جهت تولید داروهای گیاهی تعریف شود.

محمود خدادوست معاون طب سنتی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در گفت‌و گو باخبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛
در خصوص جایگزین کردن نوشیدنی‌های گیاهی به جای نوشابه‌ها بیان کرد: قطعا برای جایگزین کردن غذا و داروهای طب سنتی علاوه بر فرهنگسازی ف به آسان سازی نحوه استفاده از آنها برای مردم نیازمندیم. علاوه بر این شرکت‌های صنایع غذایی باید با تدابیر و روش‌های طب سنتی انواع نوشیندنی‌های این طب را تولید و بسته بندی بهداشتی کند.
 
وی ادامه داد: اگر بخواهیم غذا و داروهای طب سنتی را به همان روش‌های قدیمی در اختیار مردم بگذاریم به دلیل وقت گیر و سخت بودن کمتر مورد استقبال قرار خواهد گرفت.  
 
خدا دوست هم چنین عنوان کرد: ستاد داروهای گیاهی معاونت علمی فناوری ریاست جمهور در حال ایجاد مشوق‌هایی برای شرکت‌های دانش بنیان و صنایع غذایی و تولید کنندگان صنایع طبیعی است تا بتوانند از طریق‌ آموزه‌های علمی به تولید غذا و داروی طب سنتی اقدام کنند.
 
وی در خصوص صادرات و واردات غذا و داروهای طب سنتی گفت: داروهای گیاهی کشور صادرات قابل توجهی ندارند و بسیار ناچیز است. ما بیشتر در حال خام فروشی هستیم، یعنی داروهای گیاهی را بدون فرآوری می‌فروشیم. در مورد واردات هم شرایط همین طور است.تنها برخی اسانس‌های مجاز گیاهان دارویی وارد کشور می‌شوند زیرا اکنون75 شرکت داروساز گیاهی مشغول فعالیت هستند.
 
انتهای پیام//
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.