جزیره هرمز یا همان بهشت زمین شناسان همچون جعبه مداد رنگی با بیش از ۹۰ طیف رنگی است که در هیچ جای دنیا نمی توان تمام رنگ ها را یکجا دید.

به گزارش به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، هرمز جزیره ای است در  ورودی خلیج فارس که برای هنرمندان تابلوی نقاشی بی کم و کاست و برای مهمانان نوروزی همچون فرشی رنگین کمانی  است.
 
هرمز از لحاظ زمین شناسی از مهم ترین گنبدهای نمکی در دنیا و از دیدگاه زیبایی شناسی بی رقیب ترین آنهاست.
البته نام این جزیره، یادگار روزگاری است که مردمانش هنوز به خاطر هجوم مغولان، بندر معتبر هرموز یا هرمزد را در مصب رود میناب با خلیج فارس ترک نکرده بودند و اینجا ساکن شده بودند.
 
سوغات هرمز خاک آن است، خاکی که فقط زیبا و منحصر به فرد نیست. مردم اطراف این جزیره، هرمز را با «گلَک» می شناسند .
 
گلگ همان خاک سرخ هرمز است که با ماهی ساردین و نارنج مخلوط می شود تا آن را روی نان بریزند و خوردنی خوشمزه ای به نام «سوراغ» تهیه کنند؛ نانی که از پر طرفدارترین خوردنی ها در استان هرمزگان است.
 
البته زیبایی و معروفیت هرمز فقط به خاک سرخش نیست، هرمز جزیره رنگ هاست. این جزیره دارای خاک های رنگی بسیاری است که در کنار یکدیگر طیف وسیعی از رنگ های سفید زرد، نارنجی، قرمز، قهوه ای، سبز و حتی طلایی ایجاد می کند. هرمز رنگ های شمارش ناپذیری دارد که از طیف رنگی گرم تا سرد را شامل می شود؛ یعنی همه رنگ هایی که یک هنرمند برای کشیدن تابلوی نقاشی خود به آنها نیازمند است. همین تابلوی نقاشی است که نه تنها زمین شناسان، هنرمندان و گردشگران ایرانی را مبهوت خود کرده؛ بلکه هر هنرمندی را که به ایران آمده، مجذوب خود کرده است.

 هرمز بهشت زمین شناسان میزبان مهمانان نوروزی
در جزیره هرمز آهوان در میان دشت کوچکی می دوند و به هر سو می روند در حالی که اهالی و بومیان جزیره رفتار مناسبی با آنها دارند و کسی به آنها آسیب نمی رساند. آنها آزادانه در هرمز زندگی می کنند.
 
پرندگان دریایی گوناگون، دلفین ها، لاک پشت ها، بخشی از جذابیت این جزیره است که وقتی با قایق تفریحی بر روی خلیج فارس  حرکت کنید از دیدن آنها لذت خواهید برد .

 هرمز بهشت زمین شناسان میزبان مهمانان نوروزی
قلعه پرتغالیهای هرمز مربوط به دوره صفویان یادگاری از مبارزه مردم این خطه از جنوب کشور با استعمارگران پرتغالی است که گردشگران داخلی و خارجی بسیاری از آن دیدن می کنند.
 
رینگ هرمز که دور تا دور این جزیره را فرا گرفته از جاذبه های دیدنی جزیره هرمز است که می توان با وسیله نقلیه یا دوچرخه این مسیر زیبا و حیرت انگیز را طی کرد و دریا و کو ههای رنگی را نظاره کرد.
 هرمز بهشت زمین شناسان میزبان مهمانان نوروزی
صنایع دستی دریایی که از انواع صدفها و موجودات دریایی ساخته شده ، نان های محلی و غذاهای دریایی از دیگر جاذبه های این جزیره است که باید به هرمز سفر کرد و از نزدیک دید.
انتهای پیام/

برچسب ها: هرمز ، خلیج فارس ، سوراغ ، خاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.