سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از پاسخ به پرسشی درباره بازداشت رضا ضراب طفره رفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی-اسپن، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: رضا ضراب، فعال اقتصادی که  تابعیت دوگانه ترکیه و ایران دارد، در فلوریدا دستگیر شد، آیا شما جزئیات بیشتری در این رابطه در اختیار دارید و یا اینکه با مقامات ترکیه درباره این فرد تماس هایی داشته اید، گفت: من گمان نکنم که جزئیاتی در رابطه با این گزارش ویژه داشته باشم.

این سخنگو در پاسخ به سوال خبرنگاری دیگری که پرسید:آیا تصور نمی کنید که دولت های اروپایی با توجه به حملات اخیر در پاریس و بلژیک  بر این نظر باشند که اقدامات آمریکا در همکاری آنها برای جلوگیری از این حملات کافی و اعلام هشدارهای لازم ناکافی است و لازم است که اقدامات بیشتری در این رابطه انجام شود، گفت: به نظرم در حال حاضر همگان از موضوع مراقبت و توجه به آسیب دیدگان این حملات صحبت می کند و تحقیقات در حال انجام است و من هیچ پیش داوری در این رابطه نمی کنم. به نظرم در پی تحقیقات درس هایی آموخته خواهد شد و از این درس هایی که فراگرفته می شوند می توانیم در آینده استفاده کنیم. همانطور که در آمریکا شاهد آن بوده ایم ،تروریسم یک تهدید دشوار است و ما باید در هر روز از سال از آمادگی لازم  و صددرصد برای مقابله با  تهدید ات ناشی از گروههای تروریستی برخوردار باشیم.

وی افزود: حملات امروز در بلژیک به مردم این کشور و اروپا نشان داد که این تهدید تا چه اندازه جدی است. همگان باید برای مقابله با این تهدیدها تلاش کنند. ما باید همیشه آماده باشیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره حملات بروکسل گفت: باید این تهدیدات را جدی بگیریم. ما نه تنها در درون آمریکا بلکه در سراسر جهان این تهدیدات را جدی می گیریم. به طور شفاف بگویم که ما باید توانایی های خود را برای مقابله با این تهدیدات افزایش دهیم وما این کار را انجام خواهیم داد.این موضوع به مذهب مربوط نمی شود.این موضوع به یک ایدئولوژی خشن ، نفرت بار  و منسوخ مربوط می شود که برای عده ای اندک در جهان جذاب به نظر می رسد.ما معتقد نیستیم که این موضوع نشانگر چهره واقعی دین اسلام و افرادی است که از این دین پیروی می کنند .

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید:آیا می توانید اعلام کنید که از زمان پیش از حملات پاریس و بلژیک چه همکاریهای اطلاعاتی بین سازمان های اطلاعاتی آمریکا و این دو کشور وجود داشته است،گفت: ما ارتباط قابل توجهی در حیطه های اطلاعاتی با مقامات بلژیک داریم و اطلاعات زیادی بین آمریکا و دولت بلژیک و همچنین دیگر دولت های اروپایی تبادل می شود اما من نمی توانم درباره جزئیات این موضوع صحبتی داشته باشم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: هفته آینده وزارت خارجه آمریکا میزبان نشست امنیت هسته ای است حملات اخیر بروکسل تا چه حد می تواند بر روی جو حاکم بر این نشست اثرگذار باشد، گفت: ما امنیت این اجلاس را بسیار بسیار جدی می گیریم .ما اهمیت تهدیدات تروریستی را در خاک خود به خوبی درک می کنیم.من درباره این تدابیر نمی توانم با جزئیات حرفی بزنم.

 کربی افزود: زمانی که شما درباره  امنیت هسته‌ای حرف می زنید این موضوع به امنیت سیستم هایی مربوط می شود که ما نمی خواهیم تسلیحات کشتار جمعی به دست تروریست ها بیفتد؛ زیرا ما خطر ناشی از این موضوع را به خوبی درک می کنیم.موضوع اشاعه تسلیحات اتمی موضوعی است که به طور ویژه بارها درباره آن در حیطه امنیت هسته ای  صحبت شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۰۴ فروردين ۱۳۹۵
دستگیری ضراب بک اقدام با نتایج مختلفی خواهد بود

1- جوسازی بر علیه ایران

2- یادگیری مراحل دور زدن تحریم ها

3- پایان دادن به کار اردوغان و حزب حاکم ، این مورد بیشتر به ممکن خواهد بود با در نظر گرفتن شکست سیاست اردوغان در منطقه که نتوانست خواستهای امریکا را برآورده کند و حتی یک نفر نیز برای نخست وزیری آینده ترکیه از حزب CHP در نظر گرفته شده است .
اردوغان با دیدن سیاست غلط خود در منطقه و دیدن خطر تجزیه شدن کشورش دوباره بسوی ایران برگشته ولی هنوز خطر اصلی تجزیه شدن ترکیه را آنچنان درک نمی کند و خود را صاحب قدرت میداند
ولی آن چیزی که به وضوح دیده میشود تاریخ مصرف اردوغان دارد به پایان می رسد کسی که برای بدست آوردن پست نخست وزیری دست بدامان آمریکائی ها شده بود ، توسط برنامه ریزی آمریکائی ها ساقط خواهد شد
آخرین اخبار