آبشار حرام او، همیشه پذیرای جهانگردان زیادی در مسیر جاده ییلاقی نور- بلده است.

  • به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حرام او نام آبشاری در مازندران و یکی از جاذبه های طبیعی بلده نور است که آب خنک و گوارای آن با مقدار فراوان، از دل زمین به بیرون می ریزد.

این آبشار در کنار جاده قرار گرفته و ارتفاعی در حدود 15 متر دارد که به نظر می¬آید ارتفاع آن به واسطه ساخت جاده که همراه با تراشیدن سنگهای کوه در اطراف آبشار ایجاد شده، افزایش یافته است.

رویش گلسنگهای زیبا روی سنگهای آبشار، به همراه جاده جذاب و روح نواز ییلاقی، زیبایی خاصی در آن ایجاد و آن را به منظقه ای گردش پذیر با امکانات پذیرایی و تفرجگاهی بسیار زیبایی تبدیل کرده است.

ساکنین این مناطق که معتقدند آب آبشار حرام او دارای خواص درمانی است، بیشتر اوقات در حال پر کردن قمقمه¬ های آب در اطراف آن هستند.

آب آبشار حرام او، از ارتفاعات سوردار و از پایین دست حرم امام زاده ای که در آنجا دفن است به پایین سرازیر می شود و به همین دلیل به حرام او مشهور شد که او در گویش تبری به معنی آب و حرام از حرم و به معنای مقدس آمده است و ترکیب این دو، معنی آبی که از حرم می آید را می دهد.

آبشاری حرام او در 25 کیلومتری جاده ییلاقی نور- بلده در مازندران است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، آبشار ، حرام او ، نور ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جلیل کاویانپور
۱۸:۲۵ ۲۷ تير ۱۳۹۶
این آبشار جرام او در مسیر جاده رویان_ بلده قرار دارد و از سفره های آبی روستای پی اسپرس در ارتفاعات کالج سرچشمه می گیرد. قدیمی های منطقه معتقدند این آب از زمینهای اطراف امامزاده جعفر در روستای پی اسپرس سرمنشا میگیرد که البته اخیرا تجقیقات زمین شناسان و اداره اب نیز آن را اثبات کرده است. وجه دیگر این نامگذاری نیز اسراف شدن این آب فراوان است که به حرام او معروف شده.
آخرین اخبار