ورزشگاه قدیمی اهواز 50 ساله شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛قدمت ورزشگاه تختی اهواز به 55 سال پیش می‌رسد، به زمانی که یک زمین فوتبال خاکی در مجاورت سیلوی اهواز درست شد تا مسابقات مهم فوتبال این شهر از زمین کلوب واحدی به این زمین جدید منتقل شود.

منتخب خوزستان در بازی افتتاحیه ورزشگاه مملو از تماشاگر اهواز، روبروی منتخب تهران قرار گرفت و با نتیجه دو بر یک مغلوب شد، در مسابقه‌ای که با جنجال و درگیری بازیکنان دو تیم همراه بود.

استادیوم قدیمی اهواز که پس از پیروزی انقلاب از «ولیعهد» به «جهان پهلوان تختی» تغییر نام داد، طی نیم قرن گذشته، میزبان بسیاری از مسابقات مهم داخلی و بین‌المللی بوده و خاطرات تلخ و شیرین زیادی برای فوتبالدوستان خوزستان در این ورزشگاه رقم خورده است.

استادیوم تختی اهواز، شاهد برپایی جشن قهرمانی شاهین اهواز در جام حذفی ایران در بهار سال 68 و جشن قهرمانی فولاد خوزستان در سال 84 بوده است. این ورزشگاه همچنین، مسابقات تیم شاهین اهواز در مرحله اول جام باشگاه‌های آسیا در سال 89 میلادی و مسابقات خانگی تیم جنوب اهواز در رقابت‌های جام‌درجام‌ آسیا در سال 94 میلادی را میزبانی کرده و دو بار میزبان فینال جام حذفی فوتبال ایران بوده است.

ورزشگاه تختی تا قبل از راه‌اندازی استادیوم غدیر اهواز، بزرگ‌ترین ورزشگاه خوزستان به‌شمار می‌رفت و علاوه بر میزبانی مسابقات خانگی تیم‌های خوزستانی در لیگ‌های تخت جمشید، قدس، آزادگان و لیگ برتر فوتبال ایران، میزبان چندین تیم ملی و باشگاه خارجی، در مسابقات دوستانه و تونمنت‌های بین‌المللی، بوده است.

ورزشگاه تختی اهواز که در زمان حاضر میزبان مسابقات خانگی تیم استقلال اهواز است، در سال 84 مورد بازسازی قرار گرفت و بیش از 15 هزار صندلی در آن نصب شد تا گنجایش تماشاگر در این ورزشگاه، نسبت به قبل از بازسازی آن، کاهش زیادی پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.