همزمان با ایام نوروز، جشنواره دست‌پخت بانوان یزدی در محله شاه ابوالقاسم یکی از محله‌های قدیمی در بافت تاریخی یزد در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ جشنواره دست‌پخت بانوان یزدی به مناسبت ایام نوروز در محله شاه‌ ابوالقاسم برگزارمی شود و جمع قابل توجهی از گردشگران و مسافران نوروزی از غرفه‌های این جشنواره بازدید می کنند.

در این جشنواره که توسط بانوان فعال محلی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، شهرداری و پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی یزد برگزار می شود، بالغ بر 45 غرفه، غذاها و شیرینی‌های سنتی یزد را طبخ می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: این جشنواره به منظور احیای آیین‌های سنتی یزد و معرفی غذاها و شیرینی‌های محلی یزد از گذشته تاکنون برگزار می شود.

محمدمهدی شرافت افزود: با توجه به اینکه یزد دارای غذاهای اصیل بسیاری است که بخشی از آنها به فراموشی سپرده شده است، این جشنواره تلاش می‌کند تا غذاهای اصیل یزدی را دوباره احیا کند.

وی عنوان کرد: علاوه بر پخت غذاهای سنتی، غذاهای ویژه در روزهای مختلف برای افراد مختلف نیز طبخ می‌شود به عنوان مثال در روز دهم فروردین، غذاهای مخصوص بیماران دیابتی در غرفه‌های مختلف طبخ می‌شود.

شولی یزدی، سورک (از شیرینی‌های سنتی یزد)، قیمه یزدی و ... از جمله غذاهای سنتی یزد است که در این جشنواره طبخ می‌شود.

این جشنواره تا 11 فروردین ماه در ساعات صبح و عصر پذیرای عموم بازدیدکنندگان خواهد بود.

انتهای پیام/ص
برچسب ها: یزد ، جشنواره ، غذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار