مدیر پایگاه میراث فرهنگی منظر تاریخی و فرهنگی توس گفت: در تعطيلات نوروز 95 در مجموع 50 هزار نفر از مجموعه فرهنگي – تاريخي توس و آرامگاه حكيم ابوالقاسم فردوسي بازديد كردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی احسان زهره وندی افزود: با توجه به اینکه در سال جاری برابر دستورالعمل های ابلاغی، کلیه بازدیدهای نیمه بها و رایگان از تاریخ 25 اسفند تا پانزدهم فروردین لغو شده است با اين حال شاهد افزايش 20 درصدي آمار بازديد كنندكان از امجموعه فرهنگي تاريخي توس نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستيم.
زهره وندی مهمترین علت این اقبال عمومی و قابل توجه گردشگران نسبت به آرامگاه فردوسی را فضای جدید به وجود آمده و برنامه های متنوع فرهنگی و هنری ارائه شده در این ایام دانست.
وي گفت: در تعطيلات نوروز امسال و در محل آرامگاه فردوسی برنامه های متنوع فرهنگی و هنری از جمله اجرای نقالی و شاهنامه خوانی، اجرای تئاتر با موضوعات حماسی و اساطیری، مسابقه نقاشی کودکان، اجرای برنامه های هنری آئینی استان خراسان نیز اموزش و اجرای بازیهای بومی و محلی استان خراسان، برپایی نمایشگاه های فرهنگی و هنری جنبی و ... برای گردشگران نوروزی و بازدیدکنندگان از مجموعه فرهنگی و تاریخی توس تدارک دیده شده است.

انتهای پیام//
برچسب ها: مجموعه ، فرهنگی ، توس ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.