تیم ملی فوتبال آلمان که به عنوان یکی از پرافتخارترین تیم های یورو محسوب می شود، در تلاش است تا چهارمین جام خود در این مسابقات را کسب کند.

آلمان درپی کسب چهارمین جامبه گزارش خبرنگار حوزه دنياى ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، فدراسیون فوتبال آلمان در سال 1900 تاسیس شد و چهار سال بعد به عضویت رسمی فیفا درآمد.

تیم ملی آلمان که یکی از پرقدرت ترین تیم های فوتبال دنیا محسوب می شود، نخستین دیدار رسمی خود را در پنج آوریل 1908 برابر سوئیس انجام داد که متحمل شکست سنگین 5 بر 3 شد.

طبق اعلام آخرین رده بندی فدراسیون جهانی فوتبال، شاگردان یوآخیم لوو بدون تغییر در رده چهارم جدول قرار گرفتند و این اتفاق در حالی رخ داد که در جولای 2015 آنها بهترین تیم جهان بودند.

 ژرمن ها که در 10 دوره این مسابقات حضور داشتند، موفق شدند در سال های 1972، 1980 و 1996 قهرمانی این مسابقات را کسب کنند و در سال های 1976، 1992 و 2008 نیز به مقام نایب قهرمانی دست پیدا کردند.

اما نکته جالب درباره فاتشافت ها در یورو 2012 رخ داد.

آنها در جام ملت های اروپا که به میزبانی مشترک لهستان و اوکراین برگزرا شد، برای یازدهمین بار پیاپی موفق شدند به دوره پایانی این مسابقات راه یابند و رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کنند.

شاگردان یوآخیم لوو در آن مسابقات خارق العاده عمل کردند و با کسب 19 امتیاز و عنوان تیم نخست راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند.

پرمن ها در جمع هشت تیم با گل های لام، خدیرا، کلوزه و رویس از سد یونان گذشتند و در مرحله نیمه نهایی مغلوب ایتالیا شدند.

حال آلمان ها با هدایت یوآخیم لوو و کسب 24 امتیاز به عنوان تیم نخست راهی فرانسه شدند و باید دید می توانند برای چهارمین بار قهرمانی در یورو را جشن بگیرند یا خیر؟

ژرمن ها در سال 2006 و مقابل سن مارینو با نتیجه 13 بر صفر پیروز شدند تا این نتیجه به عنوان پرگل ترین پیروزی این تیم در تاریخ یورو محسوب شود.

همچنین، سنگین ترین شکست این تیم بر می گردد به سال 2007 که مانشافت ها با نتیجه 3 بر صفر از جمهوری چک و پرتغال شکست خوردند.

بهترین گلزن این تیم در مرحله مقدماتی و گروهی یورو، کلوزه با 19 گل است و بیشترین تعداد حضور در یورو نیز دارد.

سابقه رویارویی آلمان با هم گروهی ها در یورو:
تیم ملی آلمان تا به حال پنج بار در مسابقات جام ملت های اروپا به مصاف لهستان رفته است و موفق شده 3 برد، یک تساوی را مقابل این تیم کسب کند و متحمل یک شکست نیز شده است.

همچنین، ژرمن ها مقابل ایرلند شمالی آمار قابل قبولی نداشتند و به 2 برد و 2 باخت مقابل این تیم رسیدند.

آلمان مقابل اوکراین نیز در مرحله گروهی لیگ قهرمانان هیچ بازی با یکدیگر برگزار نکردند.

حال باید دید آلمان ها با هدایت یوآخیم لوو می توانند برای چهارمین بار پیاپی قهرمان مسابقات یورو شوند یا خیر؟


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار