حرکات نمایشی خودروها عامل 25 درصد تصادفات در اهوازاست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان گفت: خودروهایی که با انجام حرکات نمایشی برای شهروندان ایجاد مزاحمت کرده و ایمنی ترافیک را به خطر اندخته و موجب تصادف شوند، یک ماه توقیف شده و دو میلیون ریال جریمه می شوند.

سرهنگ قاسم قدرتی افزود: شماره خودروهای متخلفی که بلافاصله توقیف نشوند از طریق دوربین های نظارتی ثبت شده و به محض مشاهده یا مراجعه رانندگان با آنها برخورد می شود.

وی گفت: حرکات مارپیچ و حرکت روی خطوط نظم ترافیک را مختل می کند.

رئیبس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان افزود:با توجه به محدویت دسترسی به مرکز شهر در بیشتر نقاط، بهتر است شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند تا ازدحام و ترافیک ایجاد نشود.

سرهنگ قدرتی گفت:با توجه به محدودیت پارکینگ در مرکز شهر، رانندگان ناچار می شوند که خودروی خود را در حاشیه خیابان پارک کند که این مشکل، فضا را برای سارقان مهیا می کند، اگر چه نیروی انتظامی در مقابله با این سرقت ها جدی دارد.

وی با اشاره به قانون بیمه مبنی بر پرداخت 63 میلیون ریال بدون داشتن کروکی افزود:در صورت تصادف، رانندگان خودروی خود را به کنار خیابان هدایت کنند تا کارشناسان راهور به محل حادثه برسند.

بیش از 75 درصد تلفات در تصادفات درون شهری در خوزستان مربوط به موتورسیکلت ها و عابران پیاده است.

60 دوربین نظارت تصویری و 15 دوربین کنترل سرعت در شهر اهواز فعال است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.