ایران و کره فقط با 3 تکواندوکار در المپیک ریو

دو تیم ایران و کره جنوبی تنها کشورهایی بودند که در گروه مردان موفق شدند 3 سهمیه المپیک ریو را را از آن خود کنند.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  با پایان ماراتن کسب سهمیه المپیک از طریق «رنکینگ سیستم» عاشورزاده، خدابخشی و مردانی موفق به کسب 3 سهمیه ارزشمند المپیک برای کشورمان شدند و دو تیم ایران و کره جنوبی تنها کشورهایی بودند که در گروه مردان موفق شدند این تعداد از سهمیه را از آن خود کنند.

 رقابتهای فینال گرندپری به مدت 2 روز با حضور 8 تکواندوکار برتر رنکینگ المپیکی در 4 وزن 49-، 57-، 67- و 67+ کیلوگرم زنان و 58-، 68-، 80- و 80+ کیلوگرم مردان برگزار شد و در پایان با احتساب امتیازات این مسابقات پرونده رنکینگ ورزشکاران بسته شد و تکواندوکارانی که توانستند در جایگاه اول تا ششم رنک المپیکی قرار بگیرند، سهمیه المپیک بازیهای ریو 2016 را کسب کردند كه البته سهم هر كشور در هر وزن تنها یك ورزشكار بود.

در پایان ماراتن کسب سهمیه المپیک ریودوژانیرو 2016 فرزان عاشورزاده، مهدی خدابخشی، مسعود حجی زواره و سجاد مردانی با حضور در بین نفرات اول تا ششم اوزان خود موفق به کسب 4 سهمیه در 3 وزن براى كشورمان شدند اما باتوجه به اینكه هر کشور مجاز به استفاده از یک نفر در هر وزن بود، ایران در وزن سوم، دو نماینده داشت (خدابخشی و حجی زواره) كه مهدی خدابخشی با رنکینگ نخست سهمیه بازیهای ریو را بدست آورد.

در مجموع 48 سهمیه زنان و مردان بین تکواندوکاران 26 کشور تقسیم شد که در بخش مردان 24 سهمیه بین 16 کشور توزیع گردید، ایران به همراه کره جنوبی تنها کشورهایی هستند که موفق به کسب سه سهمیه شده اند. تیم ملی کشورمان در بخش زنان سهمیه را از طریق سیستم رنکینگ کسب نکرد. دو نماینده بانوان می توانند در رقابتهای قاره ای جواز حضور در المپیک را کسب کنند تا جمع مسافران تکواندو برای المپیک ریو به عدد 5 برسد. 

کشورهای آلمان، مکزیک، بلژیک و روسیه دو سهمیه را دشت کردند و 10 کشور انگلیس، ازبکستان، پرتغال، اسپانیا، مولداوی، فرانسه، گابن، آذربایجان، ترکیه و ساحل عاج نیز هرکدام موفق به کسب یک سهمیه المپیک شدند.

سهمیه اوزان المپیکی در 4 وزن زنان و مردان براساس رنکینگ ورزشکاران
58- کیلوگرم مردان: کره جنوبی، ایران (فرزان عاشورزاده)، پرتغال، آلمان، مکزیک و بلژیک
68- کیلوگرم مردان: کره جنوبی، روسیه، بلژیک، مکزیک، ترکیه و اسپانیا
80- کیلوگرم مردان: ایران (مهدی خدابخشی)، مولداوی، انگلیس، روسیه، آلمان و ساحل عاج
80+ کیلوگرم مردان: ازبکستان، آذربایجان، ایران (سجاد مردانی)، گابن، فرانسه و کره جنوبی
49- کیلوگرم زنان: چین، کرواسی، فرانسه، تایلند، برزیل و کره جنوبی
57- کیلوگرم زنان: انگلیس، اسپانیا، مصر، ژاپن، چین تایپه و کرواسی
67- کیلوگرم زنان: فرانسه، سوئد، چین تایپه، کره جنوبی، روسیه و ترکیه
67+ کیلوگرم زنان: چین، صربستان، انگلیس، امریکا، فرانسه و مکزیک

با اعلام فدراسیون جهانی تکواندو، هر کشور می توانست از طریق رنکینگ المپیک 4 سهمیه را در 4 وزن بدست آورد که در نهایت در گروه مردان و نه گروه زنان هیچ کشوری موفق به کسب سهمیه کامل نشد. کشورهایی که بیش از یک سهمیه را از طریق «رنکینگ سیستم» بدست آوردند دیگر مجوز شرکت در مسابقات المپیک قاره ای را ندارند اما کشورهایی که تنها یک سهمیه را بدست آوردند، می توانند شانس خود را برای کسب یک سهمیه دیگر از طریق مسابقات المپیک قاره ای امتحان کنند.

در بازیهای ریو 2016، در مجموع 128 تکواندوکار زن و مرد مجوز حضور دارند که در هر وزن (4 وزن زنان و 4 وزن مردان) 16 تکواندوکار برروی شیاپ چانگ خواهند رفت که 6 ورزشکار از طریق «رنکینگ سیستم» و 9 ورزشکار از طریق مسابقات قاره ای (مدال طلا و نقره قاره آسیا، اروپا، آفریقا، آمریکا و مدال طلا قاره اقیانوسیه) راهی برزیل می شوند و یک سهمیه هم به کشور میزبان و یا سهمیه آزاد تعلق می گیرد.

تیم ملی تکواندوی زنان کشورمان نیز که از طریق «رنکینگ سیستم» موفق به کسب سهمیه المپیک نشد و در مسابقات فینال گرندپری بدلیل عدم حضور در بین 8 تکواندوکار برتر شرکت نکرد، اردیبهشت ماه 95 با شرکت در مسابقات المپیک قاره آسیا می تواند شانس خود را برای کسب 2 سهمیه المپیک امتحان کند.

گفتنی است هدایت تیم ملی تکواندوی کشورمان برعهده بیژن مقانلو بعنوان سرمربی و مهدی بی باک و مهرداد یوسفی بعنوان مربی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
باسلام خدمت تمامی تکواندو کاران و اساتید در جواب دوستمون که خیلی نا عادلانه بررسی می کنه باید بگم که در رشته تکواندو و اکثر ورزشهای انفرادی بخش زیادی از هزینه ها رو خود ورزش کار تقبل می کنه و شما دوست عزیز خیلی خودت رو ناراحت نکن اما چرا نتیجه نگرفتن به نظر م بچه های ما از عامل اشتیاق سوزان حریفانشان غآفل بودند و از قبل مدالها رو کنار گذاشته بودند این شکست هیچ ارزش اونا روکم نمی کنه و فقط یک تلنگر اساسی بود به امید موفقیت تمامی ورزشکاران ایران زمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
باسلام وعرض خسته نباشید بتمام ورزشکاران ایرانی مساله ای رامیخواستم عرض کنم ایا غیرازخانم علیزاده این سهنفرورزشکارتکواندوما چهار سال سرمیه گذاری شده بودند که نفری 12 دقیقه یک پایشان را درهوابچرخانند وبرگردند اصلا اینهاپای چپشان نما بود حیف این بیت المال نیست که هزینه چندین نفر بیمارنیازمندبشه؟ این اقایون اصلا انگارنهانگار که میدان المپیک است یک حرکتی فعالیتی از خودنشان دهند شما مسابقه اینهاراباکشتی گیران مقایسه کنید کشتی گیری که مدال برنز گرفته گریه میکنه که چراطلا نگرفتم ولی متاسفانه تکواندوکارهایمان اصلا مثل اینکه نباختند یک حرکتی یک فعالیتی انگار اینهارفتند سفرسیاحتی بخدا حیف این بیت المال است که چهارسال هزینه شود کسایی داریم که پول خرید داروهای بیماریهای خاص راندارند ادم اعصابش داغون میشه اقاباخته انگارنه انگار شمارابه خدا فکری دراینمورد بکنیدورزشکاران ما کشتی گیران وزنه برداران بودند یکی هم دختر غیرتمندایرانی خانم علیزاده ممنونم اگرفکری درعرایض من بکنیدپاینده بادجمهوری اسلامی ایران
آخرین اخبار