متأسفانه جامعه عکاسی کنونی، جامعه سرحالی نیست و فرصت‌های عکاسی در کل کشور نیز مناسب نیستند.

مجید ناگهی، عضو شورای عالی انجمن عکاسان در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به روند رشد فرهنگ و هنر در سال 94 عنوان کرد: خوب یا بد بودن هر زمانی به تصمیمات، نگاه و اقدامات خود ما بستگی دارد و به طور کل همه سال‌ها خوبی خود را دارند، سال‌ 94 نیز همین‌طور بود.

وی با اشاره به برنامه 10 روز با عکاسان گفت: یکی از بهترین رویدادهایی که سال 94 در حوزه فرهنگ و هنر رخ داد، برپایی برنامه 10 روز با عکاسان در خانه هنرمندان ایران بود، که با تلاش همه اعضا این گروه اتفاق خوبی را رقم زد و کار دلنشینی از آب درآمد.

وی افزود: این 10 روز کمک بزرگی به جامعه عکاسی کشور بود که امیدوارم در دوره بعدی این رویداد، شاهد تکامل بیشتر این اتفاق باشیم اما درباره اتفاقات بد باید گفت که از دست دادن چند تن از هنرمندان و برخی وقایع دیگر که رخ داد، هر از گاهی لحظات ناراحت کننده‌ای را رقم می‌زد که برای اشاره به تک تک آن‌ها باید بیشتر تمرکز و فکر کنم.

ناگهی که مدت‌ها است در کنار عکاسی مستند‌ اجتماعی،‌ کار طبیعت نیز انجام می‌دهد در رابطه با فصل بهار و عکاسی در این ایام اظهار کرد: من این فصل حس خوبی دارم و به گونه‌ای با آن نسبت دارم، چون تولدم در اردیبهشت است و علاوه بر آن بهار فصلی است که احساس زنده بودن می‌کنم.

وی ادامه داد: برای همین همه اتفاقات در آن خوشایند است و من نیز در سفرهایم همیشه از این ایام بهره گرفته و می‌گیرم، چرا که نمود بهار طبیعت است و من نیز بعد از سال‌ها کار در حوزه مستند اجتماعی، گاه به گاه به طبیعت نیز سرک می‌کشم و فکر می‌کنم که این فضا آن لحظات دنجی که به دنبال آن هستم را ایجاد می‌کند.

عضو انجمن عکاسان ایران در پایان در قالب یک آرزو برای این حوزه در سال آینده خاطرنشان کرد: متأسفانه جامعه عکاسی فعلی جامعه سرحالی نیست و فرصت‌های عکاسی در کل کشور نیز مناسب نیستند، همچنین در بخش‌های خصوصی و بحث‌های اقتصادی و غیره عکاسان اوضاع خوبی ندارند و تنها کنار هم بودن آن‌ها است که به ما دلگرمی می‌دهد و تنها یک آرزو برای این مسائل کافی نیست و امیدوارم در سال آینده همه این موارد بهبود پیدا کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.