والدین سعی کنند درهنگام کتابخوانی با صدای بلند شخصیت‌های مختلف را با تغیر صدا برای کودک خود جذاب کرده و با این عمل تجربه جدیدی در قصه‌ گویی برای او به وجود آورند.

امان اله قرایی مقدم جامعه شناس در گفت وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهارداشت: کودک باید تکالیف خود را به تنهایی انجام دهد و چنانچه والدین اگر بخواهند تکالیف کودک خود را انجام دهند باعث می شود کودک همه اعتمادی که به قابلیت هایش برای پیشرفت کردن دارد را از دست بدهد.

وی عنوان کرد: کتاب خواندن و کتابخوان شدن افراد از سنین کودکی شکل می‌گیرد، بنابراین ترویج کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان امری مهم است.

قرایی مقدم افزود: والدین عوامل اصلی ایجاد علاقه و انگیزه در کودکان هستند اما از علاقه ذاتی آنها نیز نباید غافل شد. برای مثال، بعضی از کودکان به طور ذاتی گرایش به مطالعه کتاب های علمی دارند. این علاقه را می توانید از نوع بازی های فرزندتان متوجه شده و کتاب مورد علاقه او را انتخاب کنیم.

وی در پایان گفت: قرار دادن کودک در محیطی که افراد آن خانواده اهل مطالعه کتاب هستند، بسیار اثر گذار است.

گفتنی است، پیش از خواندن کتاب درباره جلد کتاب و طرح روی آن با فرزندتان صحبت کنید و با دادن حق انتخاب به کودک می‌توانید سلیقه او در کتابخوانی را در آینده تقویت کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار