رییس‌ جمهوری روابط ایران و پاکستان را راهبردی برشمرده و بر اهمیت توسعه مناسبات و همكاري‌های تهران – اسلام آباد تاکید کرد.

روابط ايران و پاكستان راهبردی است /همكاری‌های دو کشور برای مبارزه با تروريسم به نفع جهان است
به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز جمعه پیش از عزیمت به اسلام‌آباد برای انجام سفری دو روزه به پاکستان و دیدار و گفتگو با مقامات این کشور در گفتگو با خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد تهران، گفت: کشور پاکستان با مردمانی بزرگ و اشتراکات دینی، تاریخی و فرهنگی براي جمهوري اسلامي ایران كشوري حائز اهمیت است.

رییس‌ جمهوری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از آغاز استقلال پاکستان همواره روابط خوبی را با این کشور داشته و امروز مناسبات دو کشور راهبردی است.

دکتر روحانی سفر به پاکستان را در پاسخ به دو سفر نخست وزیر این کشور به ایران دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آماده توسعه و گسترش مناسبات و روابط با پاکستان است.

رییس‌ جمهوری با اشاره به ضرورت توسعه روابط اقتصادي و تجاري ميان دو كشور، افزود: در زمینه روابط اقتصادی ایران می‌تواند تأمین کننده انرژی از جمله نفت، گاز و برق برای پاکستان باشد که در این زمینه در حال حاضر همکاری‌ها و قراردادهایی وجود دارد كه بايد گسترش پيدا كند.

دکتر روحانی با اشاره به اهميت برقراري امنيت در مرزهاي مشترك ايران و پاكستان، خاطرنشان كرد: در این راستا باید موافقت‌نامه امنیتی که بین دو کشور وجود دارد هر چه سریعتر عملیاتی شود تا ما بتوانیم امنیت مرزهای شرقی خود را تأمین و در راستای توسعه استان سیستان و بلوچستان فعالیت کنیم.

رییس‌ جمهوری اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان فرهنگ نزديك و مشترکی با هم دارند و امروز زبان و خط فارسی در بسیاری از اقوام این کشور متداول و کتب ایرانی در مدارس علمی و دینی آنها مورد استناد و توجه است که باید در زمینه گسترش روابط فرهنگی ميان دو كشور نیز تلاش کنیم.

دکتر روحانی با اشاره به ضرورت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ایران و پاکستان به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان می‌توانند با همکاری نزدیک خود در سازمان‌های بین‌المللی در زمینه امنیت منطقه و مبارزه با تروریسم با یکدیگر همکاری کنند و قطعاً این همکاری به نفع دو کشور، منطقه و جهان خواهد بود، چرا که امروز تروریسم معضلی جهانی است.

گفتني است رییس جمهوری با بدرقه رسمی معاون اول رییس جمهور تهران را به مقصد اسلام آباد ترک کرد.

در مراسم بدرقه رسمی دکتر روحانی رييس جمهوري در سفر به پاكستان، دکتر علي اكبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل و جمعی از وزرا و اعضای هیأت دولت حضور داشتند.

وزرای امور خارجه، کشور، نفت، صنعت، معدن و تجارت، نیرو و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و رییس کل بانک مرکزی و استاندار سیستان و بلوچستان رییس جمهوری را در این سفر همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار