مسئول کمیته اماکن و موزه‌های ستاد تسهیلات نوروزی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از بازدید 32 هزار و 304 نفر از اماکن تاریخی قم طی 26 اسفندماه سال گذشته تا چهارم فروردین ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛کاظم فداییان با اشاره به تعداد بازدیدها از آثار تاریخی شاخص استان قم گفت: تیمچه بزرگ و بازار با 25 هزار و 299 نفر، خانه تاریخی امام راحل با 2 هزار و 914 نفر و خانه تاریخی زند و موزه مردم‌شناسی با 566 نفر بیشترین بازدید کنندگان را به خود اختصاص دادند.

مسئول کمیته اماکن و موزه‌های ستاد تسهیلات نوروزی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: تپه قلی درویش، مقابر باغ گنبد سبز، خانه ملاصدرا، مسجد جامع و دیرگچین از جمله دیگر آثاری بوده که پذیرای گردشگران است.

وی از بازدید حدود یک هزار گردشگر خارجی از اماکن تاریخی قم خبر داد و گفت: مجموعه تیمچه بزرگ و بازار به خاطر نوع معماری سقف ضربی و قدمت تاریخی که مربوط به دوره صفوی و دوره قاجار است و خانه تاریخی امام راحل نیز به خاطر مبارزات و اقدامات سیاسی در زمان انقلاب از جمله مکان‌هایی است که بازدیدکنندگان خارجی را جذب کرده است.

فداییان با اشاره به اینکه بیش از 350 اثر ثبتی در این استان وجود دارد، عنوان کرد: آثار کشف شده در برخی از مکان‌های تاریخی از جمله تپه قلی درویش قدمتی 7 هزار ساله دارد.

وی بر حفظ و نگهداری از آثار تاریخی تاکید کرد و گفت: این آثار به عنوان هویت ملی کشومان است از این رو از بازدیدکنندگان خواستاریم به عنوان حافظان میراث فرهنگی از نوشتن یادگاری و یا آسیب زدن به این آثار پرهیز کنند.

برچسب ها: قم ، اماکن تاریخی ، توریست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار