در این نزدیکی روستایی است زیبا با هوایی خنک که نوروزش دیدنی ترین فصل اش به حساب می آید قدمت این روستای دیرینه را به زمان ساسانیان نسبت می دهند و ویژگی بارز آن سروهای زیبای آن است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  از کرمان، روستای طرز در نزدیکی شهر راور واز بخش فیض آباد یکی از روستاهای زیبای واقع شده در کویر کرمان وراور است.

این روستابا آب و هوای سردسیری اش بهشتی در دل گرمای کویر راور است در فصا گرمای تابستان گردشگرانی که از جنوب کشور به مشهد مقدس وپابوس امام رضا می روند این روستا را حتی شده برای یک ساعت محل اتراق خود قرار می دهند وبه شکل خودجوش بین مردم جنوب کشور شناخته شده است.

این روستای زیبا با درختان میوه سردسیری بخش عظیمی از درختان سروکهنسال را در خود جای داده به گونه ای که درخت سرو 3 هزار ساله دراین روستا شهرت عام دارد.

همچنین در باغی که به تالار معروف است نیز درختان سرو با قدمت 1500سال و بالاتر وجود دارد.

در مورد درخت سرو سه هزار ساله طرز می گویند در زمان ساسانیان مامور مالیات دولت شاخه های این درخت را برید وبرای خود محل استراحتی در بالای درخت ایجاد کرد به گونه ای که امروزه نیز گویی خانه ای درختی در بالای این درخت کهن قراردارد.

برای رفتن به روستای طرز از شهرستان راور در شمال کرمان باید به بخش فیض آباد بروید واز مسیر های نمایش داده شده در تابلوها به این روستای زیبا سفر کنید.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: طرز ، گردشگری ، خنک ، سرودیرینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار