رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سقز ازاسکان بیش از 11 هزار و 500 نفر مسافر و گردشگر در سقزخبرداد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه جوان ازسنندج،حمیدگلالی‌پور با عنوان اینکه، در تعطیلات سال گذشته بیش از 75 هزار مسافر به شهرستان سقز مسافرت کردند، گفت: امسال تا دیروز بیش از 11 هزار و 500 نفر مسافر و گردشگر در سقز اسکان داده شده‌اند.

وی افزود: شهرستان سقز ظرفیت پذیرش 4 هزار مسافر در شبانه روز را دارد، و در این مدت از تعطیلات نوروزی بیشتر مسافران توسط ستاد اسکان اقامت داده شده‌اند و بیش از یک هزار و 500 نفر نیز در 4 هتل و 4 مهمانپذیر و بیش از دو هزار نفر در چادر اقامت داشته‌اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سقز بیان کرد: در شهر صاحب و روستاهای ایرانخواه، تموغه و میرده که در مسیر رفت و آمد مسافران قرار دارد، 4 مدرسه برای اسکان مسافران پیش‌بینی شده است.

گلالی‌پور با بیان اینکه شهرستان سقز دارای 350 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی است، گفت: بیشتر مسافران از سد شهید کاظمی و حاشیه آن و منطقه کوهستانی سرشیو در مسیر سقز مریوان بازدید کرده‌اند.

وی درپایان افزود: گردشگرانی از کشور ایتالیا همچنین از آثار تاریخی از جمله تپه باستانی زیویه، حمام قدیمی حاج صالح و مسجد دومناره بازدید کرده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.