بایرن مونیخ از یک باشگاه فروپاشی شده پس از پایان جنگ جهانی اول به یک تیم فوق حرفه ای در سال 2015 تبدیل شده است.

  به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  در این قسمت از معرفی برترین تیم های فوتبال اروپا با برترین تیم باشگاهی آلمان بایرن مونیخ آشنا می شویم:

بایرن مونیخ 27 فوریه 1900 به وسیله یازدهم بازیکن به رهبری فرانتس جان تاسیس شد.

باوجود اینکه بایرن مونیخ پیش از جنگ جهانی اول و حتی پس از آن در لیگ مناطق و حتی لیگ ملی آلمان چند قهرمانی را به دست آورد اما با ظهور حزب نازی و خروج رئیس و سرمربی یهودی آنها از کشور بایرن به یک باشگاه آماتوری تبدیل شد و بیشتر در رتبه های میانی جدول لیگ محلی قرار می گرفت.

البته پس از جنگ جهانی دوم، آنها در رقابت های اوبرلیگای جنوبی به میدان رفتند و در سال 1957 برای نخستین بار قهرمان جام حذفی آلمان شدند.

مردان باواریا از جنگ جهانی اول تا جام جهانی بیستم

***35 رئیس در تاریخ 116 ساله اف سی هالیوود 
در تاریخ 116 ساله باشگاه بایرن مونیخ 35 نفری روی صندلی ریاست این باشگاه نشسته اند، نکته جالب درباره مدیریت در باشگاه بایرن مونیخ اینجاست که بیشتر پیشکسوتان این تیم ریاست باشگاه را به عهده می گیرند.

فرانتس بکن باوئد با ریاست در باشگاه بایرن مونیخ از 7 آگوست 1994 تا 28 نوامبر 2009 و 15 سال مدیریت در تیم ایالت باواریا هشت قهرمانی لیگ آلمان، شش قهرمانی جام حذفی، یک قهرمانی در سوپر جام این کشور، هشت قهرمانی در لیگا پوکال، یک قهرمانی در جام بین قاره ای، یک قهرمانی در جام یوفا ضمن اینکه طولانی ترین دوران ریاست این باشگاه را در دست دارد یکی از بهترین عملکرد ها را در مدیریت بایرن مونیخ به جا گذاشت.

 البته در دوران ویلهام نئودکر نیز بایرنی ها سه قهرمانی لیگ، چهار قهرمانی جام حذفی، یک جام بین قاره ای، سه جام باشگاهی اروپا، یک جام در جام اروپا رابه دست آوردند و نئودکر نیز مدیریت موفقی در این باشگاه اعمال کرد.

پس از زندانی شدن اولی هوینس به دلیل فرار مالیاتی کارل هوفند از 2 می 2014 برمسند ریاست بایرن مونیخ نشسته است.


**هیتسفلد پر افتخار ترین و بادوام
اوتمار هیتسفلد پیرمرد سوئیسی جهان فوتبال که 7.5 سال هدایت بایرن را در دست داشت و با این تیم پنج قهرمانی بوندس لیگا ، سه جام حذفی، چهار قهرمانی لیگ کاپ، یک قهرمانی و یک جام بین قاره ای را به دست آورد موفق ترین و بادوام ترین سرمربی تاریخ بایرن مونیخ محسوب می شود.

البته ادولاتک نیز با شش قهرمانی در بوندس لیگا ، سه جام حذفی و یک قهرمانی لیگ قهرمانان را با بایرن به دست آورده در کنار هیتسفلد نام برد.

فلاتکو چایکوفسگی یوگسلاو، دتمار کامر، پل ژرنای مجارستانی ، یوپ هانیکس با سه قهرمانی بوندس لیگا، 2 سوپر کاپ ، یک قهرمانی لیگ قهرمانان، یک قهرمانی لیگ کاپ، پپ گواردیولا اسپانیایی، فلیکس می‌گات و لوئیس فن خال نیز به عنوان دیگر مربیان کارنامه دار بایرن نام برد.

**113 قهرمانی در 115 سال
تیم فوتبال بایرن مونیخ تاکنون به کسب 25 قهرمانی و 10نایب قهرمانی لیگ،17 قهرمانی و سه نایب قهرمانی جام حذفی، چهار قهرمانی و پنج نایب قهرمانی سوپر کاپ، 13 قهرمانی و سه نایب قهرمانی لیگا پوکال، پنج قهرمانی و پنج نایب قهرمانی سوپر کاپ اروپا، دو قهرمانی جام بین قاره ای، یک قهرمانی جام باشگاه های جهان، 20 قهرمانی در رقابتهای منطقه ای آلمان و 22 قهرمانی در رقابتهای دوستانه بین المللی شده و با این 113 قهرمانی بهترین تیم آلمان و پس از رئال مادرید و میلان بهترین تیم اروپا است.

القاب: باواریاها ، ستاره  جنوبی، قرمز ها و اف سی هالیوود مهمترین القاب تیم فوتبال بایرن مونیخ است.

ورزشگاه : بایرن اولین بازی تمرینی خود را در شیزپلتز مرکز شهد مونیخ انجام داد اولین بازی رسمی این تیم در ترینسوایس برگزار شد.

از سال 1906 تا 1924 ورزشگاه لئوپولد میزبان بازی خانگی بایرن بود از سال 1925 بایرن با طور مشترک باتیم فوتبال مونیخ 1860 در ورزشگاه گرونوالدر بازی می کرد.

پس از المپیک 1972 مونیخ ورزشگاه المپیک این شهر باگنجایش 69250 نفر در اختیار بایرن مونیخ 1860 قرار گرفت.

البته از سال 2005 و با  افتتاح ورزشگاه مدرن و75 هزار نفری آلیاندآرهنا بازی بایرن مونیخ 1860 به این ورزشگاه منتقل شد.

آلیانز در هنگام بازی خانگی بایرن به رنگ قرمز، مونیخ 1860 به رنگ آبی و تیم  ملی آلمان به رنگ سفید در میآید.

هواداران : بایرن مونیخ با 10 میلیون هوادار آلمانی پس از دورتموند پر طرفدارترین تیم آلمان و پنجمین باشگاه پرطرفدار در اروپا با 20 میلیون هوادار است.

مردان باواریا از جنگ جهانی اول تا جام جهانی بیستم

**دروازه بان افسانه ای رکورد دار بازی در بایرن
سپ ماید دروازه بان افسانه ای تیم فوتبال آلمان با 700 بازی بین سالهای 1962 تا 1979 در جمع باواریایی ها رکورد دار است. 

پس از وی، اولیور کان دیگر بازیکن  نام دار آلمان و بایرن مونیخ با 632 بازی در 14 سال قرار دارد.

گردمولر مهاجم بزرگ ژرمن ها در دهه 70  میلادی با 584 بازی، فراتنس بکن باوئد فردی که به عنوان کاپیتان و سرمربی ژرمن ها به قهرمانی دنیا دست یافته با 584 بازی و گئورگ شوارزنبک با 556 بازی در رتبه های بعدی این فهرست جای دارند.

**بمب افکن برترین گلزن اف سی هالیوود
گرد مولر،  بمب افکن تیم فوتبال بایرن مونیخ در دهه 60 و 70 میلادی با 571 گل برترین گلزن تاریخ باشگاه را به خود اختصاص داده است.

پس از مولر کارل هانیس رومینگه با 179 گل ، رونالدو ولفارت با 147 گل، جیوانی البر با 139 گل و دیترهوینس با 118 گل قرار دارند.

حامیان مالی:
نام شرکت دویچه تلکام از سال 2002 به عنوان حامی مالی روی پیراهن بایرن مونیخ قرار گرفته است همچنین شرکت آدیداس که گویا با تیم بایرن مونیخ عجین شده البسه ورزشی این تیم را تامین می کند.

بایرن مونیخ با درآمد 474 میلیون یورو در سال 2015 در جایگاه پنجم ثروتمند ترین تیم ها و با ارزش 860 میلیون پوند در رتبه پنجم ارزشمند ترین تیم های دنیا قرار گرفته است.

در ترکیب تیم ملی فوتبال آلمان که قهرمان جام جهانی در برزیل شش بازیکن تیم بایرن مونیخ به نام های مانوئل نویر، جروم بوآتنگ، فیلیپ لام، تونی کروس، توماس مولر، باستین شواین اشتایگر حضور داشتند که نشان میدهد این باشگاه پس از فروپاشی با پایان جنگ جهانی اول تا جام جهانی بیستم تا چه اندازه پیشترفت داشته است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار