روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی نوشت تل آویو باید از مناقشه ایران و عربستان به نفع خود استفاده کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی المصدرنیوز؛ روزنامه هاآرتص به تازگی در گزارش تحلیلی ادعا کرد رژیم صهیونیستی به دقت مناقشه فعلی میان ایران و عربستان را پیگیری می کند؛ مناقشه ای که در نهایت موجب کاهش نفوذ ایران، دشمن راهبردی اسرائیل، به ویژه پس از امضای توافقنامه هسته ای تاریخی با قدرت‌های جهان خواهد شد.
 
بر اساس این گزارش، کشورهای سنی عرب در حال حاضر به جای انتقاد از سیاست رژیم صهیونیستی در قبال فلسطین، بیشتر تمایل به رویارویی با ایران دارند.  
در نتیجه، مناقشه شیعیان و سنی ها جایگزین مناقشه اعراب و اسرائیل شده است. با توجه به همسو شدن سیاست های تشکیلات خودگردان فلسطینی با عربستان، و مهم تر از آن، مشارکت علنی گروههای مسلح فلسطینی در مبارزه ایران و حزب الله لبنان در سوریه، ممکن است این امر به راحتی نادیده گرفته شود.
 
در این گزارش بر این "فرصت طلایی" تأکید شده است که اسرائیل باید برای دستیابی به صلحی چندجانبه آن را غنیمت شمارد و از بحران های موجود در خاورمیانه که به بهبود جایگاه اسرائیل در منطقه کمک کرده است، استفاده کند.
 
در این گزارش آمده است: اگر قرار باشد اسرائیل تهدیدات جدی را که پیش رو دارد به چالش بکشد یعنی تضمین بقای خود و کاهش نفوذ ایران و حزب الله در آن صورت باید از ظرفیت برخی از شرکای سنی عرب خود که علاقه مند به حسن روابط با اسرائیل هستند، استفاده کند. این در حالی است که راه زیادی تا دستیابی به صلح فراگیر با اسرائیل در پیش است.      


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار