اصفهان؛

برپاپی چهار نمایشگاه در بناهای تاریخی کاشان

مسئول امور نمایشگاه های فرهنگی ستاد نوروزی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از برپاپی چهار نمایشگاه در بناهای تاریخی کاشان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس ترابزاده اظهار داشت:"نمایشگاه زندگی نامه امیرکبیر" در اتاق شاه نشین باغ فین، "نمایشگاه مدارک و اسناد مردم‌شناسی" در زیر زمین خانه تاریخی بروجردی،نمایشگا"قاب عکسی برای خدا" نمایشگاه عکس از هنرمندان خانه عکاسان سیاه و سفید کاشان برای کمک به دو کودک سرطانی و "نمایشگاه تقویم سال 95 "توسط هنرجویان هنرستان کتابچی در باغ فین از جمله نمایشگاه هایی است که تا پایان تعطیلات نوروز 95 ادامه دارد.

وی افزود: در نمایشگاه زندگی نامه امیرکبیر، بیش از ۳۰ تابلو نقاشی و دست نوشته از زندگی نامه و تصویر خانواده ناصرالدین شاه و امیرکبیر به نمایش گذاشته شده است.

وی، هدف از برپائی این نمایشگاه را آگاهی مردم به خصوص کودکان ونوجوانان بانحوه زندگی امیرکبیر عنوان نمود.

ترابزاده اضافه کرد: همچینن در نمایشگاه مدارک و اسناد مردم شناسی بیش از ۵۰ تابلو و قاب عکس با موضوعات مختلف مردم‌شناسی از منطقه کاشان شامل: پوشاک، خوراک، کشاورزی، دامداری، فنون بومی و سنتی، طب سنتی، آئین‌ها و مراسم مختلف و.. در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

کارشناس مردم شناسی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان، هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی مدارک و اسناد مردم‌شناسی منطقه کاشان در دوره‌های مختلف، شناسایی هویت مردم با آداب، رسوم و سنن و آشنایی گردشگران با مدارک قابل استفاده این منطقه در زمان‌های قدیم برشمرد.

به گفته وی، مدارک و اسناد مردم‌شناسی، متن‌های بازخوانی شده از دوره‌های مختلف(قاجار، پهلوی و..) وقف نامه، مصالحه نامه، مهرنامه(مهریه(،شکوائیه، تقسیم ارث در این نمایشگاه در معرض دید گردشگران است .



انتهای پیام/م



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.