دادگاه عالی امارات 11 مظنون را به اتهام ارتباط با گروه های تروریستی به حبس ابد محکوم کرد.

به گزاش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی امارات  (وام)، دادگاه عالی امارات متحده عربی 41 نفر را به اتهام ارتباط با گروه‌های تروریستی مورد محاکمه قرار داده که 11 تن از این مظنونان به حبس ابد محکوم شده‌اند.

دادگاه عالی فدرال ابوظبی روز یکشنبه این 11 نفر را به اتهام ارتباط با گروه‌های تروریستی و توطئه برای حملات «تروریستی» در این کشور حوزه جنوبی خلیج فارس به حبس ابد محکوم کرده است. این گزارش می‌افزاید دادگاه عالی فدرال ابوظبی همچنین دو تن دیگر را به 15 سال حبس، 13 نفر را به 10 سال حبس، 6 تن را به 3 سال حبس و 2 نفر دیگر را به 5 سال حبس محکوم کرده است.

براساس این گزارش، همچنین 7 تن از متهمان در این دادگاه تبرئه شدند. به گفته مقامات ابوظبی، این افراد به اتهام تلاش برای سرنگونی حکومت امارات متحده عربی و ارتباط با گروه‌های تروریستی مورد محاکمه قرار گرفتند.

مقامات اماراتی در تاریخ 11 مرداد از بازداشت ۴۱ مظنون به طراحی حملات تروریستی در این کشور و ارجاع پرونده آنان به دادگاه عالی خبر داده بودند. «سالم سعید کوباییش» دادستان کل امارات در این باره گفت: این افراد قصد داشتند تا با ایجاد یک شبکه متشکل از افراطیون به انجام حملات تروریستی در این کشور مبادرت ورزند.

دادستان کل امارات مدعی شد: «این گروه در راه رسیدن به اهداف شوم خود به جمع آوری تسلیحات، مواد منفجره و سایر اقلام جهت عملیات تروریستی اقدام کرده و با ایجاد منابع مالی برای خود با گروه‌های تروریستی خارجی نیز ارتباط داشتند.»


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار