مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت:پیش بینی می شود نوروز امسال شاهد حضوربیش از یک میلیون و 500 هزار زائر در بقاع متبرکه استان در قالب طرح آرامش بهاری باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حجت الاسلام سیدمحمدباقر حسینی‌اراکی با بیان اینکه نوروز سال گذشته در مجموع یک میلیون و 400 هزار بار زائر در بقاع متبرکه استان حضور پیدا کردند، استقبال امسال را مطلوب ارزیابی کرد.

حسینی‌اراکی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های طرح آرامش بهاری از 28 اسفند ماه سال گذشته در 21 آستان مقدس امامزادگان و بقعه متبرکه شاخص استان کرمانشاه آغاز شده، گفت: برنامه‌های مربوط به طرح آرامش بهاری تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد یافت.

به گفته وی امسال برای اجرای مطلوب طرح آرامش بهاری 21 مبلغ اعزامی از قم داشته‌ایم که به همراه مبلغان بومی و ائمه جماعات در آستان مقدس امامزادگان و باقاع متبرکه حضور دارند.

حسینی‌اراکی در ادامه هدف از اجرای طرح آرامش بهاری را ایجاد شرایط مناسب برای حضور زائران در بقاع متبرکه عنوان کرد و گفت: بقاع متبرکه مامن و پناهگاه امن مردم هستند و در این اماکن به تخلیه دردهای درونی خود پرداخته و عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان می‌دهند

وی در ادامه اشاره‌ای هم به زیر ساخت‌های ایجاد شده در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان داشت و اظهار کرد: در سال‌های اخیر ظرفیت‌های بسیار خوبی در بقاع متبرکه استان ایجاد شده است.

وی با تاکید بر لزوم اجرای کارهای فرهنگی در سطح جامعه، برگزاری طرح‌هایی نظیر طرح آرامش بهاری در ایام مختلف سال را در ایجاد شور و نشاط در بقاع متبرکه مهم ارزیابی کرد و گفت: این مسئله با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اهمیت دارد.

فضا سازی محیطی، برپایی خیمه‌های معرفت و نمایشگاه، برپایی غرفه‌های عفاف و حجاب، برگزاری مسابقات فرهنگی روزانه، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و... از جمله برنامه‌های طرح آرامش بهاری در استان کرمانشاه بود که حسینی‌اراکی به آنها اشاره کرد.

وی در ادامه اشاره ای هم به اقدامات خیرخواهانه مردم استان کرمانشاه در قالب طرح مودت داشت و گفت: در ایام نوروز امسال 12 تخته فرش از سوی خیرین شهرستان سنقر و کلیایی، یک دستگاه نیسان به بقعه سلطان اسحق و یک دستگاه تلویزیون LED به مبلغ چهار میلیون تومان به امامزاده ابراهیم تاق بستان کرمانشاه اهدا شده است.

وی افزود: در نوروز امسال همچنین سه وقف جدید در شهرستان پاوه انجام شدهکه روند ثبت آن در حال انجام است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.