اعضای شورای اسلامی شهر یزد از مجموعه گردشگری و توریستی میدان و بازار خان بازدید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با توجه به فرارسيدن ايام عيد وحضور مسافران و گردشگران نوروزی؛ حجت الاسلام عباس زارع رئیس شورای اسلامی شهر یزد و دکتر مهدی کاشفی‌زاده دیگر عضو شورا درراستای رفع مشكلات موجود در بافت تاريخی شهر از مجموعه گردشگری و توريستی ميدان و بازار خان بازدید کردند.

حجت الاسلام شیخ عباس زارع رئیس شورای اسلامی شهر یزد در این بازدید ضمن بررسی مشکلات با اشاره به حضور و بازدید گردشگران داخلی و خارجی ازمجموعه تاریخی میدان خان، گفت: این میدان تاريخی و ارزشمند از مکان های بسیار زیبای شهر می باشد و پیگیری و رفع مشکلات آن، موجب رونق بیش از پیش آن می شود.

در این بازدید برخي از مشكلات مجموعه شامل كمبود سرويس بهداشتی بررسی و با پيگيريهای اعضای شورای شهر برطرف و ضمناً مشکلات مطرح شده توسط مردم از جمله تردد وسایل نقلیه، مشکلات فرسودگی طاق های بنا، نبود روشنایی کافی در مجموعه بررسی و مقرر گرديد با پيگيريهای مردم در جلسات مختلف كميسيونهای شورا مطرح و در جهت رفع آن مشكلات تدابير لازم اعمال می گردد.

میدان خان با مغازه‌های اطراف خود، راهی به بازار قیصریه، بازار مسجد ملااسماعیل، بازار مسگری و مسجدریگ و مسجدملااسماعیل دارد و مدرسه شفیعیه نیز در زاویه شمال شرقی آن قرار دارد.

گفتنی است که میدان خان و بازارهای اطراف مربوط به دوره قاجار می باشد که در ضلع جنوبی خیابان قیام واقع شده و به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ص
برچسب ها: یزد ، شورای شهر ، میدان خان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار