رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چرام گفت: اداره دامپزشکی شهرستان چرام قریب به 40 هزار راس دام هم وزن با لنده و کهگیلویه را پوشش داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،مهرعلی احمدی‌مطلق با اشاره به بیماری تب برفکی، اظهار کرد: این بیماری یک بیماری فصلی است که معمولا همیشه در آخر سال شیوع پیدا می‌کند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چرام با بیان اینکه بیماری تب برفکی از طرف کشورهای هم مرز به خصوص عراق به خوزستان ورود پیدا می‌کند، عنوان داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد از بین چهار استان کشور، یکی از استان‌های پاک در زمینه بیماری تب برفکی بوده است اما این بیماری از طریق دامی در خوزستان به شهرستان لنده و استان کهگیلویه و بویراحمد وارد شد.

وی افزود: متاسفانه استان خوزستان تلفات زیادی در دام‌های سنگین از طریق این بیماری داشته است.

این مسئول با تأکید بر این مطلب که اداره دامپزشکی به خصوص در کهگیلویه اقدامات زیادی در این زمینه انجام داده است، ابراز کرد: اداره دامپزشکی شهرستان چرام هم قریب به 40 هزار راس دام هم وزن با لنده و کهگیلویه را پوشش داده است.

احمدی، منطقه‌های تحت پوشش را بردیانة تمبی، چشمه زعفران، کلایه و دره شیری، بناری نام برد و خاطر نشان کرد: متاسفانه این بیماری ویروسی به سرعت منتقل می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی چرام یادآور شد: این ویروس عامل بیماری در ابتدا به مدت دو تا سه روز تب شدید ایجاد کرده و سپس تاول‌هایی در داخل دهان و روی پا ظاهر می‌‌کند که ممکن است پاره شده و موجب لنگش حیوان شود

انتهای پیام / ف

برچسب ها: دام ، راس ، تب برفکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.