معاون کنسولی وزارتخارجه گفت: ظریف تاکید دارد مسئولین وزارت امور خارجه باید از ظرفیت های این وزارتخانه برای اقتصاد مقاومتی بهره ببرند.

درخواست ظریف برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصاد مقاومتی در وزارتخارجهبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران حسن قشقاوی معاون کنسولی و پارلمانی وزارت امورخارجه در حاشیه مراسم ترحیم مادر همسر رییس جمهور در جمع خبرنگاران، با اشاره به تا کیدات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی و همچنین برنامه های دستگاه دیپلماسی گفت:  اقتصاد مقاومتی موضوع دومین روز کاری وزارت بود.

وی افزود: جالب است بگوییم وزیر امور خارجه امروز هم در دیداری نوروزی با همکاران وزارت امورخارجه تاکید بر اقتصاد مقاومتی داشتند.

قشقاوی ادامه داد: همچنین ظریف در این دیدار تاکید داشت مسئولین وزارت امور خارجه باید از ظرفیت های این وزارتخانه برای اقتصاد مقاومتی بهره ببرند.

وی در مورد تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه کنسولی وزارت امور خارجه گفت:‌ حوزه کنسولی می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار موثر باشد و ما می‌توانیم از طریق خدمات کنسولی به تجار داخلی و خارجی در این مسیر اهداف اقتصادی خود را پیگیری کنیم.

قشقاوی در ادامه درباره ادعای برخی از رسانه‌های بیگانه درباره اینکه سفر روحانی به پاکستان سفری بی‌ثمر بوده است، گفت: به هیچ وجه بدین نحو نیست که برخی رسانه‌ها می‌خواهند جهت ‌دار عمل کنند و چرا که این رسانه‌ها مایل نیستند ما روابط گرمی با همسایگانمان داشته باشیم.

وی افزود: همچنین بنده معتقدم سفر رئیس جمهور پاکستان سفر خوبی بوده در این سفر ما با طرف پاکستانی مذاکرات خوبی داشتیم که امیدواریم این مذاکرات عملی شود.

معاون کنسولی وزارت امور خارجه در ادامه بیان داشت: همچنین درجلسه صبح امروز معاونین وزارت امور خارجه در خصوص نتایج این سفر گزارشی ارائه شد که این گزارش نشان داد این سفر سفر پرباری بوده است.

قشقاوی در ادامه درباره مهمترین دستاوردهای سفر رئیس جمهور به پاکستان گفت: قطعا یک بعد روابط با همسایگانمان بعد امنیتی است چرا که امنیت یک بعد دو سویه دارد بنابراین هرچه روابط ما با همسایگانمان گرمتر شود امنیت طرفین تحقق پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار