حمید رضا نعیمی در اعتراض به مدیریت ضعیف تئاتر شهر نمایش «ترور» را متوقف کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  دنیای تئاتر آذر ماه سال گذشته را با وعده های مسئولان پشت سر گذاشت اما با این همه آخرین ماه از  پاییز 94 با کمترین حاشیه ای پشت سر گذاشته شد.در ادامه مهمترین اخبار تئاتر در آذر ماه را میخوانید.

آذر ماه بر تئاتر شهر چه گذشت؟
حمید رضا نعیمی  پس از اجرای سوم آذرماه نمایش« ترور»در میان تشویق حضار روی صحنه آمد و پس از تنها پنج شب اجرا، اعلام کرد که "در اعتراض به مدیریت ضعیف تئاتر شهر این نمایش را متوقف خواهد کرد."در پی این اتفاق مدیریت تئاتر شهر اطلاعیه ای را صادر کرد مدیریت مجموعه‌ی تئاترشهر ضمن اعلام اینکه فقط 2 شب دیگر میزبان تماشاگران نمایش «ترور» است، حق شکایت را برای خود محفوظ دانست.همچنین حسین پاکدل یادداشتی را در همین خصوص خطاب به حمید رضا نعیمی نوشت.

پس از اتفاقات پیش آمده مجموعه تئاتر شهر در اطلاعیه‌ای از ادامه اجرای نمایش «ترور» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی خبر داد. این نمایش پس از پنج شب اجرا به دلیل برخی اتفاقات متوقف شد و از 12 آذر روی صحنه می‌رود.

«فصل شیدایی» به کربلا رفت

گروه «فصل شیدایی» برای دومین سال متوالی به مسیر پیاده روی زائران به کربلا رفته اند تا نمایش «نجم الثاقب» را طی ۱۰ روز اجرا کنند.این نمایش پیش از این در تهران و سایر استان اجرا شده بود و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد.

ماهی که با وعده ها سر شد
محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در حاشیه تماشای نمایش «سفید، سبز، سرخ» به کارگردانی سید علی موسویان ابراز امیدواری کرد پردیس صبا اول ماه ربیع الاول افتتاح می‌شود و حمایت شهرداری در حوزه تئاتر افزایش می‌یابد. این در شرایطی است که هنوز این وعده ها عملی نشده و مرکز صبا به بهره برداری نرسیده است.

در شرایطی که پیش ازآذرماه اعلام شده بود تالار مولوی خاستگاه تئاتر دانشگاهی اواخر مهرماه بازگشایی می‌شود،‌ اما پس از تاخیری یک ماهه، جدیدترین تاریخ شروع به کار «مولوی» در آینده‌ای نزدیک و پس از پایان ماه صفر اعلام شده است.

جشنواره های تئاتر در آذر ماه

محمود عزیزی، اردشیر صالح پور و شهرام کرمی به عنوان هیات داوران آثار بخش صحنه‌ای دومین سوگواره هنرهای نمایشی و آئین های مذهبی «خمسه» معرفی شدند.دومین سوگواره هنرهای نمایشی و آیین‌های مذهبی خمسه با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و به دبیری علی‌اصغر خسروی از 5 الی 24 آذر ماه برگزارشد.

آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت شامگاه هفتم آذرماه در تالار اندیشه حوزه هنری با حضور جمعی از مدیران و هنرمندان و نیز تعدادی از خانواده‌های شهدا و با تقسیم جوایز و تقدیرها در بسیاری از بخش‌ها بین تعداد زیادی از کاندیداها، برگزار شد.

فراخوان شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران« مبارکـ» در آذر ماه منتشر شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار