معاون امور جوانان هلال احمر آذربایجان غربی میزبانی و راهنمایی 210 هزار مسافر نوروزی/ توزیع 90 هزار عدد اقلام فرهنگی و آموزشی خبر داد .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ استان آذربایجان غربی با رنگین کمانی از اقوام وادیان از دیرباز نماد درخشان وحدت، همدلی و همزبانی در ایران اسلامی بوده است. استانی که این روز ها سراسر شور و نشاط بهاری به خود گرفته است. بهاری که به همراه خود برف و باران را به سوغات آورد تا دست مایه ای شود برای همدلی و خدمت بیشتر جوانان، داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر، جوانانی که سرمای بهاری این استان را با کمک رسانی و خدمت به هموطنان در جاده ها و شهر ها به گرمای مهربانی و محبت تبدیل کردند.

جوانانی که نوروز برای آنان معنای دیگری دارد، آنان مسافر نوروز نمی شوند تا مسافران نوروز را مدد دهند، برای آنان نوروز معنای تجدید روحیه ای است جهت آغاز خدمتی نو درسالی نو.

در این بین نگاهی به آمار و ارقام حقیقت موضوع را بیشتر آشکار می کند، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در این خصوص گفت: طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی از از 27 اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و تا 14 فروردین ماه سال جاری ادامه دارد.

دکتر محمدرضا حاجی زاده با اشاره به تعداد مسافرین مراجعه کننده به پست های ایمنی و سلامت افزود: از ابتدای آغاز طرح های نوروزی، طی دوازده روز ابتدایی، قریب به 210 هزار مهمان نوروزی با مراجعه به 22 پست "ایمنی و سلامت" مستقر در سطح ورودی های شهر ها و مراکز پر تردد و توریست پذیر از خدمات و راهنمایی های آن بهرمند شدند.

این مقام مسئول در معرفی سه شهرستانی که میزبان بیشترین تعداد مسافر بود، بیان کرد: شهرستان مهاباد با بیش از 95 هزار مسافر در رتبه اول قرار داد و شهرستان های پیرانشهر و ماکو به ترتیب با پذیرایی از 26 هزار و 24 هزار مهمان نوروزی در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی در ادامه افزود: در طول این مدت نزدیک به 6 هزار نماز گذار فریضه دینی خود را در نوزده خیمه نماز این جمعیت ادا کردند و بیش از 7 هزار و 700 نفر از خدمات بهداشتی و سلامتی این جمعیت از جمله کنترل فشار خون و کنترل قند خون بهره بردند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از میزبانی کودکان مسافران این ایام در فضای دوستار کودک خبر داد و تصریح کرد: در طول 12 روز ابتدایی طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی، نوزده چادر متعلق به نو نهالان و کودکان پذیرای بیش از 6 هزار و 400 کودک بود که با بازی های مختلف، نقاشی و آموزش غیر مستقیم علاوه بر پر کردن اوقات فراغت این کودکان، آنان با مفاهیم ابتدایی امداد و کمک های اولیه آشنا شدند.

دکتر حاجی زاده از خود گذشتی و فعالیت اعضای حاضر در این طرح را شایسته تقدیر دانست و اظهار کرد: در این مدت قریب به یک هزار نفر- روز از جوانان و داوطلبان با گذر از لحظات شیرین تعطیلات نوروزی و دور از کانون گرم خانواده خود، آسایش و آرامش را به هموطنان خود تقدیم میکنند.

وی خاطر نشان کرد: در طول اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی 90 هزار عدد بروشور، نقشه، اقلام فرهنگی و ... دربین مسافران توزیع شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.